Gå til innhold

Må ha ny pc til gaming og bildebehandling

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har hket på min gamle pc tatt natta og i mangel av adekvate hk med lga 775 sokkel så har jeg kommet frem til at jeg skal bygge ny pc. Jeg har ikke bygget ny pc siden april/mai 2007.

Så jeg er temmelig rusten på hva som er ok og ikke ok.

Maskinen skal kunne spilles på og vare noen år, samtidig skal det redigeres bilder og video på denne(bruker adobe elements 9)

Fra før av har jeg dette

Gigabyte P35-DQ6

Gigabyte 8800GTS

C2D E6600

OZC 4Gb DDR2 PC6400 SLI Ready

Nexus NX8060 80Plus

Lian Li.

Å jeg tenkte på dette oppsettet. Fortrinsvis ønsker jeg å kjøpe fra dustin pga pris og levering, alternativt netshop.

INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155 +GAME

ASUS MAXIMUS IV GENE-Z Z68 S-1155 M-ATX

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL8 (2X4GB)

ASUS GEFORCE GTX 560 DCII OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

CORSAIR H50 LIQUID COOLING

COOLER MASTER MIDITOWER CM 690 II ADVANCED ATX BLACK

ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX Ser bedre ut en et m-atx kort.

Jeg har tatt med nytt kabinett da mit gamle lian li er i alu og skranglete noen ganger. Jeg har en Nexus 600W 80+ psu som jeg regner med fungerer en stund til.

Harddisker har jeg, samt skjerm osv.

Er det bedre å kjøpe noen biligere skjermkort og kjøre i sli?

Er også usikker på ram, det er så mye forskjellig.

Takker høflig for alle tilbakemeldinger :new_woot:

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du valgt et micro ATX hovedkort til et ATX kabinett? Så klart kan du bruke det, men ville valgt et ATX selv.

Jeg vet ikke hvordan Z68 er til eventuell overclocking av CPU, noe jeg regner med du skal gjøre ettersom du har valgt K-versjonen av i7 2600. Jeg tør å påstå at et HK i P8P67 serien holder i massevis.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du valgt et micro ATX hovedkort til et ATX kabinett? Så klart kan du bruke det, men ville valgt et ATX selv.

Jeg vet ikke hvordan Z68 er til eventuell overclocking av CPU, noe jeg regner med du skal gjøre ettersom du har valgt K-versjonen av i7 2600. Jeg tør å påstå at et HK i P8P67 serien holder i massevis.

Ser den ja, gikk glipp av at det var snakk om m-ATX. Valgte kort pga pris og det nyeste chipsettet Z68, som lar en bruke den innebyggede gpuen i i7. Ikke det at jeg skal bruke den, men skulle skjermkortet ryke så er det greit å ha en backup.

Skal nok klokke litt.

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar

Mener det blir feil å velge et hovedkort med tanke på at ditt skjermkort KAN ryke om x antall år ettersom det er 90% sikkert at skjermkortet ditt holder i mange år til.

Å jeg tenker hvorfor ikke, men det ser ut som disse korten med z68 lar vente på seg.

Ble vel lansert 11. Mai. Så de kommer vel ikke i butikken før om en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...