Gå til innhold

Høyrentekonto og gebyr ved for mange uttak.


Anbefalte innlegg

Så da kan jeg ikke gjøre noe med det før til neste år? Uffda.... men gebyrene er ikke så store ut fra hva jeg forstår. Jeg trenger pengene, ellers kan jeg ikke reise på ferie, ikke kjøpe nye ting jeg trenger til leiligheten min... ops.... Mer komplisert enn jeg trodde dette...men forstår det slik at gebyrene er ikke sånn kjempeenorme.... Dum jeg var som opprettet en høyrentekonto.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dum som opprettet høyrentekonto nei. Bare å ta uttak ut over de frie uttakene dine, du vil uansett tjene på å ha kontoen grunnet renter du får utbetalt på slutten av året.

 

Og som iChristian, Nordax, tungvin bank uten filialer og nettbank, så alt foregår over brev. Om du tåler dette får du så mange gratis uttak du vil og en rente på 4,25%!

Lenke til kommentar

Dersom det høres tungvint ut med Nordax kan jeg nevne sparesmart.no som et greit alternativt. Noe lavere rente (3.45% i skrivende stund) men brukervennlig og ingen begrensinger på uttak. Det viktigste må være muligheten til å opprette konto ved hjelp av eksisterende bankID, grei nettbank, medlem i bankenes sikringsfond.

 

Taper 0,8% renter i året, noe som tilsvarer 2400 kr. på trådstarters innskudd. Spørsmålet er om fleksibiliteten er verd kostnaden. Man må i tillegg vurdere hvilke gebyrer trådstarter får ved å fortsette å benytte sin eksisterende sparekonto, samt hvilken rentesats den kontoen har.

 

Trådstarter sier at det ikke er aktuelt å la pengene stå til over nyttår. Dette bør vurderes sterkt da uttak av hele beløpet kan utløse uttaksgebyr på mange tusen kroner, dersom det ikke er noen spesielle betingelser for flytting av sparekonto.

Lenke til kommentar

Minuset med et utenlandsk sikringsfond er hvis alt går til h....

 

Det islandske sikringsfondet var for lite, så der måtte den islandske staten gå inn, og de dekket kun innenlandske tap. England og Nederland dekket tapene til sine lands kunder og har prøvd å få pengene fra Island i flere år nå.

 

Grunnen til at en bank gir såpass høy rente som 4,25% rente er at de låner det ut til enda høyere rente. Mao, ikke trygge boliglån. Risikoen er derfor stor for at det er en av de første bankene som går til h...

Lenke til kommentar

Nordax har jo svingt sparerentene voldsomt de siste årene og. Fra 3,5 til 4,5 til 3,5 til 4,25 i år. Så de prøver muligens å skaffe seg nye kunder. Man er sikret inntil 750'000,-, og det skjer jo neppe at alle ønsker å ta ut pengene samtidig, samt at de låner ut til folk som aldri vil klare å betale, med mindre det kommer en ny finanskrise.

Om vi ser på teknisk markedsanalyse vil det ikke komme en ny finanskrise før 2013 hvertfall, med mindre mønsteret som har vist seg å stemme siden 2. verdenskrig blir brutt.

Lenke til kommentar
Grunnen til at en bank gir såpass høy rente som 4,25% rente er at de låner det ut til enda høyere rente. Mao, ikke trygge boliglån. Risikoen er derfor stor for at det er en av de første bankene som går til h...

 

Hva? Jeg har 3.43 % effektiv rente på lånet mitt! Låne mer da tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...