jonlem Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Fikk meg en sånn fin gullapp i frontruta heromdagen. 710,- til Europark, værsåsnill. Men jeg (vi, jeg snakket med flere som sto på samme sted, alle hadde fått bot) er ikke helt enig i at dette ble helt riktig. Se skilting på stedet; Dette tolker jeg til at mandag til fredag, kl 06-17 må man ha spesiell tillatelse for å kunne parkere der, og utenom dette tidsrommet er plassen "fritt vilt". De andre hadde også tolket det slik. Dette var på kvelden altså, rundt kl 21. Klage er sendt, men det skulle være artig å høre hva andre synes også - er vi helt på bærtur her, eller snakker vi overivrig p-vakt? Det er her: LINK - for de som evt er kjent med plassen. Endret 20. mai 2011 av jonlem Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Her i byen står det "24 timer" på slike Europark-skilt, så merkelig at du har fått gebyr hvis du sto der utenom det angitte tidsrommet. 1 Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Enig - her tror jeg vi snakker om en overivrig parkeringsvakt. 1 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 hva er disse standardhvilkårene som skiltet henviser til? hva fikk du/dere bot for? Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 (endret) Standardvilkårene: http://www.parkeringsklagenemnda.no/Standardvilkar.html De har ikke gitt meg stort.. Ellers er årsaken til kontrollavgift følgende: "K1: Gyldig P-tillatelse ikke synlig i frontruten" (sitat, den lille gule plastfilla). Slik jeg ser det skulle det kun være nødvendig med slik P-tillatelse i det tidsrommet som er angitt på skilt. Edit: For ordens skyld; vi sto altså parkert på plassen en ukedag, fra omtrent 2030 til 2230. Kontrollavgift ilagt kl 2122. Endret 21. mai 2011 av jonlem Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Ta en telefon til Europark og få en forklaring på hva 06-17 på skiltet betyr. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2011 Huff, gidder ikke en gang prøve å ringe dem. Har sendt klage, så får vel tidsnok vite hva det betyr se Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Forholdsvis forvirrende skilt. Punkt 1 fastslår at parkering kun er tillatt med gyldig tillatelse, men toppteksten fastholder at parkeringen kun er reservert i perioden 06-17. Vanskelig å vite hva som gjelder for perioden 17-06. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg tolker det sånn at toppteksten angir når skiltet er i kraft, og når skiltet er i kraft er det kun tillatt med gyldig tillatelse. Utenom tidsrommet er det fritt vilt. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Må være klar over at dette er privat grunn. Det som i praksis står på skiltet er at parkering er tillatt med parkeringsbevis innenfor det tidsrom som står på skiltet. Ellers i døgnet vil det være tilsvarende at det ikke står noe skilt der, og tar jeg ikke veldig feil blir det da ikke automatisk lov å parkere der. Det blir noe av det samme som at man er nødt til å sette opp parkering forbudt-skilt i oppkjørselen på egen eiendom om det var tilfelle. Altså: Privat grunn er i utgangspunktet noe uvedkommende ikke har adgang til å bruke. Det blir ikke det samme som når det står et tidsrom på offentlig skilt på offentlig vei med oppmerkede parkeringsplasser, ettersom offentlig oppmerkede parkeringsplasser i utgangspunktet er lov å bruke med mindre et parkering forbudt-skilt eller lignende skilt sier noe annet. Endret 25. mai 2011 av gxi Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Hadde dette vært en privat innkjørsel eller lignende hadde jeg vært enig med gxi, men dette er er en parkeringsplass som i et tidsrom har begrensninger på hvem som skal parkere der. det går derimot ikke frem av skilting og vilkår at det foreligger slike begrensninger utenom denne tiden, vel ikke for meg iallefall, og det skal vel gjøres tydelig hvis det er det. Noe det så vidt jeg forstår ikke er. med gxi sin resonement vil man vis man parkerer på en privat parkeringsplass utenom tidsrommet man skal betale i, kunne bli bøtlagt for å parkere der. *tillegg* med privat parkeringsplass mener jeg her da en eiendom/del land som av privat part brukes til å tjene penger på andres behov for parkering. Endret 26. mai 2011 av stich_it Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Kan ikke skiltet tolkes slik at du uansett skulle hentet deg en parkeringslapp, selv om du hadde sluppet å putte på penger med mindre du skulle stå der ut over kl 06 om morgenen? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 så vidt jeg kunne på google streetview var det ikke betalingsautomat, det burde vel da og vært tydelig informert på skiltet? Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Ok, det er interessant det med privat grunn. Men privat og privat .. det er Europark, ikke naboen. Forøvrig tror jeg, om jeg ikke tar helt feil, at dette er ment å være parkering for ansatte på Freias fabrikk der. Det skulle virke naturlig, med tanke på tidsangivelsen. I gata rett bortafor er det avgiftsparkering, Europark også her. Kanskje foretrekker de nok at vi parkerer der istedenfor. Men iChristian - det er altså ingen parkeringsautomat i tilknytning til denne plassen, så noen parkeringslapp funker ikke å ordne. Så parkerte vi der igjen i går kveld, denne gangen uten å få gullapp. Men, det kan vel være flaks også.. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Så. Svar fra Europark; Frafallelse av kontrollavgift Viser til Deres klage. Vi kan med dette meddele at kravet frafalles. Vi beklager den feil ilagte kontrollavgiften da De kunne stå parkert uten parkeringstillatelse i det aktuelle tidspunktet, vi beklager videre den ulempe dette har medført for Dem. Hvis De har betalt kontrollavgiften, vil dette beløpet bli tilbakeført. Med vennlig hilsen Europark kundeservice Overivrig parkeringsvakt, med andre ord. Her må det da være en eller annen moral å ta med seg.. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Håper resten av de som parkerte der også får kravene frafalt. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Så lenge de husket å klage, så skulle det jo ikke være noen grunn til å gjøre forskjell.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Håper resten av de som parkerte der også får kravene frafalt. Og at parkeringsvaktene som patruljerer området får beskjed om å ikke bøtelegge i lignende situasjoner i fremtiden. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Er nesten så jeg får tårer i øya. Man har alt å vinne på å klage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå