Gå til innhold

Noen erfaringer med ekstern harddisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=489648#reviews :

Første inntrykk var at dette var et supert produkt.Koblet det til nettverket og fant det med en gang fra PCen. Første problem kom når jeg ville inn og administrere hvordan den var satt opp. Som standard er de to diskene satt opp til å speiles så du har da bare 1TB lagringsplass, men jeg vet sikkerhet først.

Kom meg aldri inn da jeg ikke fant default passord dokumentert noe sted. Etter et søk på nettet stod det at det skulle være Admin/123456 men dette fungerte ikke. Ja vel tenker jeg og fortsetter å teste den ut ved å kopiere over en del bilder, musikk og video. Etter 2 timer mistet PCen kontakt med disken. Svarte fortsatt på Ping, men ikke mulig å navigere opp til den. Måtte til slutt boote den (WD Disken) for å få den til å spille igjen.

Har testet 4 ganger nå og det samme skjer hver eneste gang. mellom 1-2 timer holder den seg gående så bare kutter den nettkontakten. Har nå undersøkt en del forum og mange har det samme problemet. WD gir inget svar. Tenk deg godt om før du brukerpenger på dette produktet.

Lenke til kommentar

Det er mange gode NAS løsninger på markedet, akkurat denne har jeg ingen erfaring med men jeg linker en side som er eksperter på NAS i alle former. http://www.smallnetbuilder.com/

Hvis du skal ha et NAS så bør du gjøre deg opp en mening om hva slags funksjonalitet du ønsker, som f.eks Raid level, ftp server, skal du streame musikk, video eller biler til tv etc.

Gode NAS har også varslingsmetoder som gir deg beskjed pr mail om det er hendelser på NASet som gjør at du må sjekke ut hva som har skjedd, og om du må bytte disker eller andre ting.

Har selv hatt et Netgear RDYNAS Duo gående i halvannet år og det har fungert knirkefritt, men det er som sagt mange gode nas på markedet. Netgear, Synology og QNAP er gode merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...