Gå til innhold

Fotball og røket korsbånd...

Anorshan

Anbefalte innlegg

Hei, i Januar røk jeg freme korsbåndet. Jeg har senere prøvd å spille fotball og det gikk bra en liten stund, etterhvert så har jeg bare kollapset etterhvert som jeg spilte fotball. Det vil si at jeg får ekstreme smerter også hovner benet seg opp. Fysioen ber meg om å ikke spille fotball, men tingen er at jeg må. Alle gutta er ute og spiller fotball, hva skal jeg gjøre? Jeg elsker fotball.

Det jeg lurte på om var om jeg kunne trene opp benet mitt hardt i en uke eller to, også bruke sånn slags beskyttelse håndballspillere bruker på kneet og starte å spille smått. Fysioen anbefaler også sterkt en operasjon, vet noen hvordan dette fungerer, og om det hjelper meg senere i livet og ingen problemer skjer senere i livet heller?

Takker for all svar,

AP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke leke med slike skader, du kan bli delvis invalid for resten av livet og akkurat det veit jeg alt om at er det kjipeste som kan skje.

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med NIMI og få de til å gi deg en prognose, de er de beste i Norge på sportsskader og det er ikke umulig at de kan få fikset deg så du kanskje kan spille fotball igjen iløpet av noen mnd.

Lenke til kommentar

Hei, i Januar røk jeg freme korsbåndet. Jeg har senere prøvd å spille fotball og det gikk bra en liten stund, etterhvert så har jeg bare kollapset etterhvert som jeg spilte fotball. Det vil si at jeg får ekstreme smerter også hovner benet seg opp. Fysioen ber meg om å ikke spille fotball, men tingen er at jeg må. Alle gutta er ute og spiller fotball, hva skal jeg gjøre? Jeg elsker fotball.

Det jeg lurte på om var om jeg kunne trene opp benet mitt hardt i en uke eller to, også bruke sånn slags beskyttelse håndballspillere bruker på kneet og starte å spille smått. Fysioen anbefaler også sterkt en operasjon, vet noen hvordan dette fungerer, og om det hjelper meg senere i livet og ingen problemer skjer senere i livet heller?

Takker for all svar,

AP

Jeg går hos Hans og Olaf fysioterapi, NIMI blir kanskje litt langt for meg jeg bor ved Groruddalen.

Jeg trener nå hos fysio 1 gang i uken, jeg vil unslippe operasjon. Jeg klarer å spille fotball nå, men jeg vet at hvis jeg prøver glipper benet og jeg får stor hevelse i benet rett etterpå også klarer jeg ikke å gå ordentlig på et par dager.

Tror du det er mulig å+ spille fotball igjen hvis jeg trener benet mitt ordentlig hardt?

Lenke til kommentar

Jeg røk korsbåndet mitt for et par år siden. Dette skjedde under en fotballkamp, og fysioterapauten min sa at jeg burde operere, og dette gjorde jeg. Husker ikke helt, men leddbåndene ble i hvert fall ersattet av metallgreier. Jeg var selvfølgelig ute av fotballen en stund fordi jeg hadde gips på beinet. Måtte også trene meg opp igjen.

Etter dette gikk jeg tilbake til fotballen uten frykten av å ødelegge meg for resten av livet. Ikke lek, det kan være en dårlig sklitakling og så er du ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...