Gå til innhold

Hvor lenge skal vi ta religion alvorlig?

Anbefalte innlegg

Så fordi vi ikke er perfekt så betyr det at vi ikke kan ha blitt skapt?

Nei, det gjør ikke det.

Men igjen, som en over her var inne på, så står det i bibelen at vi er skapt i guds perfekte bilde...

Det er litt greit å holde orden på hvem som mener hva. Bibelen er ikke en bok man kan tolke til å bety noe som helst men den kan inspirere til, etter min mening, gode holdninger.

Den inspirerer også til dårlige holdninger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

***men den kan inspirere til, etter min mening, gode holdninger.

Den inspirerer også til dårlige holdninger...

Mest dårlige holdninger faktisk...

For det første så vil enhver som får seg til å tro bibelen tro at moral kommer ut i fra løse lufta, en moral som aldri endrer seg og som er av det "gode" (som å se ned på alle som ikke tror på det samme som dem samt å tro på den lille stemmen oppe i hodene de har vent seg til å tro er gud skal adlydes når den kommanderer dem til grusomme ting...)

De vil også alltid tro på skapelsen... Jada, det er en rekke kristne som aksepterer evolusjon og utvikling, men de kan allikevel IKKE slippe troen på skapelsen helt, for uten blemma som gud satte skylden på adam og eva for så trengs ikke jesus og trengs ikke jesus, hva er da vitsen med å være kristen? Så de fleste tror også på skapelsen på et eller annet vis, selv om de sier det motsatte.

For det tredje så har du konseptet synd... Der de på alvor mener at gamle ignorante "råd" fra en ignorant tid er gangbart for enhver i et moderne samfunn og alle som ikke følger disse "rådene" blir sett ned på og gjerne fordømt...

Dette og mer til sier meg at bibelen rett og slett ikke kan være opphavet til noe godt i det hele tatt der den bygger på overtro, ignoranse og oppfordring til å se ned på alle som ikke tror på disse påstandene...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...