Gå til innhold

Ny musikktjeneste lansert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tok en kikk på det de hadde... mulig de har 300 000 titler... men stort sett ikke noe av det jeg liker... Fant ingen av de artistene jeg vanligvis hører på... så jeg tenkte jeg skulle prøve noe enkelt... Fant for eksempel ingen Global Underground album... og kun en CD fra Moby

de har ikke engang en egen kategori for noen former for house... ikke engang en kategori kaldt electronic music... steike meg... jeg VIL faktisk betale for musikk hvis det finnes greie alternativ... dette var urdårlig

prøvde man og logge på siden med opera sto det at man måtte ha windows og internet explorer for og se siden...

Lenke til kommentar

Hva er det det går i med å laste ned musikk da? Jeg hadde ALDRI i livet betalt penger for å laste ned musikk.

Musikk er gratis på internett.

Jeg kjøper ca. 5 - 10 cd-er i måneden. Litt av sjarmen er jo det å faktisk EIE et cover og noe originalt. Nei, laste ned mot betaling?

Hvorfor da ikke gå på platekompaniet.no, elns og betale litt mer imot faktisk å få et cover også.

Lenke til kommentar

Et cover er faktisk en del av cd-en... Tro det eller ei, men det er faktisk mange artister som også vil nå publikum og få ut et budskap gjennom designet på coveret.

Men selvsagt er det ikke alle som bryr seg om det.

Lenke til kommentar

Flott system egentlig...kunne de bare fått litt innhold tror jeg det kunne slått ann. Likte godt at man fikk høre en smakebit av sangen, og de relativt lave prisene(de kan fortsatt presses enda lavere da). Gadd ikke registrere meg så vet ikke hvordan det er med betalinga da.

Tror nok jeg kunne gjort endel impulskjøp av musikk hvis innholdet i tjenesten hadde blitt bedre.

Toolshed: hvis du ikke klarer og få budskapet fram i musikken(uten coveret) så fortjener du vel egentlig ikke å selge så mye musikk...

Lenke til kommentar
Tror neppe dette "musikk-mot-betaling" opplegget slår til any time soon.. Folk er for smarte til at de gidder å betale for noe som er gratis fra før.. Spesielt i norge. Her kan man laste ned, uten å få RIAA på baken, helt til 31. desember :)

hvis en sang koster f.eks. kr 5,- og kan lastes ned på maskinen, tror jeg nok det er endel(inkl. meg) som ville heller lasta ned en sang jeg viste var den riktige og hele sangen fra en rask server, istadenfor og laste ned fra noe fildelingsnettverk.

Men det er noen krav til at en slik tjeneste skal fungere da, bl.a.:

-Lav pris

-Godt utvalg

-Raske servere(hvem gidder hvis p2p nettverka er raskere)

-Lett og effektivt betaligssystem

Lenke til kommentar
Litt av sjarmen er jo det å faktisk EIE et cover og noe originalt.
Et cover er faktisk en del av cd-en...

Men selvsagt er det ikke alle som bryr seg om det.

Jeg er egentlig enig med deg, mye bedre med orginal CD'er og cover. Kjøper ihvertfall den musikken jeg liker på CD...

det er faktisk mange artister som også vil nå publikum og få ut et budskap gjennom designet på coveret.
Stemmer, men det gjelder mer på LP'er, mer plass å boltre seg på=) F.eks Ralph Myerz plata, når jeg så LP-versjonen av den ble det veldig forminskede bilde på den vanlige CD'en litt dårlig i forhold.

Var rett før jeg kjøpte den, men det hadde jo vært en idé, og faktisk ha platespiller og da... (+at jeg hadde fått samme album på både CD & LP, men det behøver jo ikke være noen ulempe...)

Hmmm... Det hadde jo vært en god idé da. Når jeg tenker over det har jeg jo også platespiller-ingang på surround-receiveren. Og oppe på loftet ligger det en platespiller som mangler stift/pickup (eller hva det nå heter...)

Får bare komme meg til en butikk som selger det.

Og hvis det er bra, så kan jeg jo kjøpe meg en ny&bra platespiller!

Lenke til kommentar

Jeg har ingen motforestillinger mot og betale for og laste ned musikk... men det må være billig, kjapt og du må ha full kontroll over filen du har lastet ned...ikke noe sånn ala kun spille på windowsmedia player eller ikke brennes til CD.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen motforestillinger mot og betale for og laste ned musikk... men det må være billig, kjapt og du må ha full kontroll over filen du har lastet ned...ikke noe sånn ala kun spille på windowsmedia player eller ikke brennes til CD.

Hvorfor ikke bare kjøpe CD-en, da?

Ps: "motforestillinger mot å betale for å laste ned...

Lenke til kommentar
Jaja.. jeg kommer iaffal aldri til å betale for musikken jeg laster ned. Folk skal tjene penger på ALT asso..

[oppgitt]er det mulig?![/oppgitt]

Folk skal tjene penger på ALT asso?

Så du mener at artistene ikke skal tjene penger på noe de har laget?

Greit nok, Buymusic suger.. De har dårlig utvalg (ingen jeg liker)..

Nok en gang har en sånn side gjort en dårlig jobb.. Men det kommer forhåpentligvis.. Men dette var et dårlig dårlig første inntrykk..

Men hvis de hadde masse trance/dance/etc fra hele verden, stort stort bibliotek, så ville jeg garantert lasta ned der i fra..

RIAA gir jeg ikke fem flate øre for, så de kan bare ryke og reise til amerika igjen..

Det jeg kan være enig i er at plateselskapene er noen idioter som prøver å tyne mest mulig penger ut av oss.. Er ikke nødvendigvis enig i at P2P er rette måten å "straffe" dem på.. De skjønner jo ikke bæret av det uansett, og svarer bare med å saksøke i øst og vest..

Men så er det nå sånn at jeg heller velger å laste ned musikk "ulovlig" (lovlig i norge :)), enn å ikke få tak i sangen(e) i det hele tatt.. Dette er min fine begrunnelse for at jeg bruker P2P og nedlastning av musikk fra internett: Jeg får ikke tak i den musikken jeg vil ha på noen annen måte.. Jeg liker å tro at mesteparten av brukerne av diverse p2p nettverk også kjøper det de liker.. Den delen som ikke gjør det, vel... Det er sånn med alt, det er en faktor man må regne med..

Dumme dumme RIAA/Plateselskap..

</offtopic eller .no>

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe CD-en, da?

Ps: "motforestillinger mot å betale for å laste ned...

CD-er er ikke billige.. Det går ann å kjøpe det som er bra, men å kjøpe hver eneste cd bare fordi du liker et par sanger.. Det er ganske feil. Da er det bedre at man betaler en par kroner for en sang, og er fornøyd med artisten (som fører til at man i fremtiden kanskje sjekker henne/han/de ut i gjen, i stedet for å syne at resten av plata er noe d*itt, og slenge den i søpla og glemme den forever)..

Hvis du da har ganske sterk økonomi, så er vel dette helt greit.. Hvis ikke... ..

Og hvis du ikke liker den nye av Britney Spears eller Westlife osv, så kan du få problemer med å få tak i den plata/platene i din lokale cd-forretning..

Veit ikke om jeg kan kalle deg egoistisk, men det er ikke langt i fra ihvertfall..

Lenke til kommentar

CD-er er ikke billige.. Det går ann å kjøpe det som er bra, men å kjøpe hver eneste cd bare fordi du liker et par sanger.. Det er ganske feil. Da er det bedre at man betaler en par kroner for en sang, og er fornøyd med artisten (som fører til at man i fremtiden kanskje sjekker henne/han/de ut i gjen, i stedet for å syne at resten av plata er noe d*itt, og slenge den i søpla og glemme den forever)..

Da hører du på feil musikk eller feil artister. Ingen liker vel one hit wonders?

Altså, hør her. Følgende band har gitt ut CD-er med nesten BARE bra sanger:

Tool, Ac/Dc, Led Zeppelin, Rage Against the Machine, Cake, gamle Metallica, Muse, Ribozyme, Rockatansky og så videre.

At du bare liker et par, eller mindre, sanger på de CD-ene du har kjøpt forteller mer om de artistene som lager albumene enn noe annet.

Hvis du da har ganske sterk økonomi, så er vel dette helt greit.. Hvis ikke... ..

Jeg har ikke akkurat sterk økonomi, men har ihvertfall råd til noen CD-er i ny og ne.

Og hvis du ikke liker den nye av Britney Spears eller Westlife osv, så kan du få problemer med å få tak i den plata/platene i din lokale cd-forretning..

Hva? Forklar, er du snill..

Veit ikke om jeg kan kalle deg egoistisk, men det er ikke langt i fra ihvertfall..

Hva var egoistisk, om jeg tør spørre..?

Lenke til kommentar

Men hvis de hadde masse trance/dance/etc fra hele verden, stort stort bibliotek, så ville jeg garantert lasta ned der i fra..

Som sagt: Hvordan ville dere lastet ned fra dette stedet, så lenge de ikke aksepterer europeiske brukere??? :shrug:

Det er jo ingen vits i å diskutere dette, så lenge det er helt ubrukelig uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...