madman88 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hei. Min pc har gått i stykker,der jeg får dekket pc av butikken til maks 14-15 k Jeg hadde hp,og kan helt ærlig tenke meg å fortsette med windows ,altså ikke mac Jeg er ute etter en pc som flyter bra til surfing,, bra med gb plass,,gjerne bluray,som ikke bråker for mye rett og slett en man surfer mye på,samt ser filmer på/kobler til mot tven og som har lang batteritid Hva vil dere anbefale? Kan dere komme med noen gode forslag her Fint om dere finner frem noen godbiter ifra komplett eller lignende. For jeg vil tro for 14-15 k, kan jeg få en veldig god windows laptop? Hei. Min pc har gått i stykker,der jeg får dekket pc av butikken til maks 14-15 k Jeg hadde hp,og kan helt ærlig tenke meg å fortsette med windows ,altså ikke mac Jeg er ute etter en pc som flyter bra til surfing,, bra med gb plass,,gjerne bluray,som ikke bråker for mye rett og slett en man surfer mye på,samt ser filmer på/kobler til mot tven og som har lang batteritid Hva vil dere anbefale? Kan dere komme med noen gode forslag her Fint om dere finner frem noen godbiter ifra komplett eller lignende. For jeg vil tro for 14-15 k, kan jeg få en veldig god windows laptop? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628924 denne virka jo litt heavy?hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Og bruke 14-15k på en laptop som du skal bruke til surfing, den dag i dag er egentlig latterlig overdrevet. Du får en glimrende surfe pc fra 4000 og oppover, men skal du treffe noen av dine andre kriteriene dine, f.eks. høy lagringskapasitet og blu-ray kan du f.eks. gå for denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=849480 Du kan også se i denne listen: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s69883001&cols=1584,17,4461&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Og bruke 14-15k på en laptop som du skal bruke til surfing, den dag i dag er egentlig latterlig overdrevet. Du får en glimrende surfe pc fra 4000 og oppover, men skal du treffe noen av dine andre kriteriene dine, f.eks. høy lagringskapasitet og blu-ray kan du f.eks. gå for denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=849480 Du kan også se i denne listen: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s69883001&cols=1584,17,4461&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista jeg er helt enig med deg henrik Men jeg har 14 000 jeg kan bruke,bruker jeg 7000 av dem,så føler jeg at jeg gir dem 7000 tilbake,siden jeg ikke får igjen gavekort på det Da tenker jeg,da er det like så greit å kjøre på å kjøpe seg noe av det dyreste? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ah se der, du får dekket, leste vist bare med et halvt øye. I så tilfellet har jeg ikke noe mer å utsette på den du allerede har sett for deg enn at det er en HP Envy, og kvaliteten er så som så. Andre alternativer som er laget for bedriftsmarkedet med langt høyere kvaltiet: Thinkpad 15": http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634121 Thinkpad 12": http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635784 HP Elitebook: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632865 Ja de er ikke like godt specca, og uten blu ray. Men da har du iallefall maskin som varer (spesielt thinkpad). Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 jeg forstår meg ikke veldig på pcer henrik men kan du si meg hva som er galt med evny pcen? jeg føler den har alt jeg trenger? det står 6 cellers batteri på den,er det dårlig? skulle gjerne hatt den i bruk 5-6 timer uten å lade Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Nå skal vel i all rettferdighets skyld Envy-modellene ikke direkte sammenlignes med HP's budsjettmodeller; Envy'ene virker mer forsegjorte, bedre skrudd sammen og med en bedre generell kvalitetsfølelse enn HP's øvrige sortiment i billigsegmentet. Men ellers er jeg enig i ThinkPad T-serien eller HP Elitebook - mange kvier seg for å kjøpe en av disse, da prisen virker veldig høy i forhold til hardware'n inni. Men det man får for pengene, er en byggekvalitet og kvalitetsfølelse som langt overgår det man finner i budsjettsegmentet. I og med at det virker som du ikke trenger et skjermkort til spilling, så er disse et glimrende kjøp, omstendighetene tatt i betraktning. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Okey,takker for svar. Men kan dere prøve å hjelpe meg å finne noen pcer som dekker disse kravene mine - Bra batteri ( helst et par timer) - God plass ( rundt 500 gb) - hdmi - bra trådløs internett - veldig rask og som ikke bruker noe særlig tid på nett /streaming , vil ikke ha sånn hakking slik det er på pcen jeg har nå - helst bluray spiller - bra skjer/ mange får man vell i hd/led ? 3d blir vell litt dyrt? Håper dette hjalp Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) 1. Skal du ofte bære med deg laptopen rundt omkring? Hvis ikke, kan 17 tommer være ønskelig. 2. Skal du spille PC-spill på den? I så fall trengs det et kraftig skjermkort. Trenger svar på dette for å kunne komme med en mer eller mindre kvalifisert anbefaling Endret 20. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg tror dette blir litt å ønske seg i både pose og sekk. For å forklare litt nærmere, blu-ray og store harddisker er omtrent kun gjengangere på multimedia-maskiner. Disse maskinene er ofte store skjermer og har heftigt hardware. Dette bruker en del strøm, produserer varme(som går parallelt med støy) og batteritiden er ofte dårlig. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) jeg hadde en hp pavilion dv9000 tror jeg den het. Denne var altså 17 tommer og var bluray på den. Må si jeg har blitt litt vant til 17 tommers skjerm. Bluray er ikke det viktigste ,men det hadde vært kjekt, men uansett å dra med seg pcen rundt i huset/når jeg skal bort er helt klart noe jeg gjør, så batteri er viktig. For min del, så spiller jeg lite spill på pcen, så dette er ikke et problem. Så lenge pcen min klarer å kjøre nettsider helt strøkent,sant streaming uten lagg er jeg fornøyd så om dere ser en pc for 10 000,men synes den for 13 000 er bedre,men kanskje ikke helt til mitt bruk, så gi meg heller den dyreste,når jeg først må bruke 14 k liksom Endret 20. mai 2011 av madman88 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Ok, i og med at du helst vil bruke mest mulig av det tilgjengelige budsjettet, og det at du ikke får tilgode noen av de pengene du evt. ikke bruker, som du sier, så vil jeg faktisk holde meg til en den HP Envy 17-tommeren du selv lenket til. Den har riktignok et mye heftigere skjermkort enn du trenger (hvilket alltid vil bety mindre batteritid og mer varme), men det får ikke hjelpe. Det virker som du vil ha mest utbytte av en 17-tommer, og da faller ThinkPad t-serien og HP Elitebook ut, pga pris. Men - hvis du kan vente litt, så kommer HP Elitebook 8760W snart, til en helt utrolig lav pris til Elitebook å være. HP Elitebook 8760W - prisjakt.no. Hadde det vært meg, og hadde jeg kunnet vente litt til den er å få hos forhandlerne, hadde jeg helt klart gått for den. Elitebook'ene er av en helt annen kvalitet enn f.eks. HP Pavillion-maskinene, så ikke sammenlign med dem. Endret 20. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) jeg synes pavilion pcen var grei i seg selv, men når vifta ryker 2-3 ganger på 2-3 år, kobler til hdmi, så er det litt for mange feil mener jeg hva er av best kvalitet f,eks? den envyen jeg nevnte, der står det 6 cellers batteri, hvor lenge vil du tro den kan holde? de pcene som blir nevnt av henrik, som du så deg enig i. Er dette pcer som dekker mine krav nogen lunde, SAMT at de er av mye bedre kvalitet? isåfall på hvilken måte? beklager jeg spør mye,men dere kan om dette ,hehe Endret 20. mai 2011 av madman88 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 HP Pavillion er HP's billig-serie av bærbare maskiner. De har et noe frynsete rykte når det gjelder pålitelighet og holdbarhet, som du selv har erfart. HP Envy er av en noe bedre kvalitet og generellt bedre utførelse og kvalitetsfølelse. (Og når jeg sier kvalitet, så mener jeg bygge- og materialkvalitet, ikke hardware-ytelse). HP Elitebook er HP's "proff"-serie av bærbare. De har en svært solid oppbygning, er beregnet på mye og heftig bruk. De blir også bygget av en annen underleverandør enn HP's øvrige bærbarmodeller. De konkurrerer mot Lenovo's ThinkPad T- og W-serie av bærbare, som er av en lignende type og beregnet på det samme markedet. Dell's Precision-serie er en lignende serie. Ang, batteritid, så er det avhengig av hvordan du bruker maskinen. Dersom du bare surfer på nettet, holder disse batteriene minst et par timer + , men dersom du ser film, går batteritiden ned, og dersom du spiller, veldig mye ned. Jeg kan ikke eksakt gi deg tall på hvor lenge batteriet holder til de enkelte modellene - men det kan du kanskje finne ut selv, google litt og se om du finner tester som sier noe om dette. Hvis du gir meg litt tid, kan jeg prøve og se om jeg finner noe. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 okey,nå er jeg på en lånepc som heter pavilion dv6, der jeg mener dette er 15.6 skjerm ,noe som egentlig funker for min del , den er egentlig stor nok men dere som har peiling og som anbefaler meg pcer her, virker egentlig å være enig i denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634121 Denne har altså alt, og er av mye bedre kvalitet og bør vell holde i par år? Denne dekker vell alt av mitt behov, utenom bluray? Dette er vell windows 7? er vell det man må kjøpe om dagen, jeg er blitt vant til vista så Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Ja, dersom du klarer deg med 15-tommer, er det et utmerket valg. Den har alt det du ønsker deg, bortsett fra BluRay-spiller. Jeg har til og med en test av den her. Ned mot slutten av denne artikkelen står det angitt noen resulater av test av batteriet på den. Og Windows 7 er et mye bedre OS enn Vista, men likevel nesten maken grensesnitt, og lett å bli vant til. Endret 20. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ja den møter alle dine krav uten blu-ray. ja den kommer med Ja den kommer og vare, mor min byttet nettopp ut sin Thinkpad T-serie fra 2005/2006, og da kun fordi den hadde blitt litt treg for dagens programvare, aldri et feilslag. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 såpass ja men jeg må kjøpe pcen hos expert tror du den vil være dyrere enn hos komplett? men den testen,er ikke det av en gammel type? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Nei, det er en T-520, men hardware'n inni er litt annerledes, en svakere prosessor, bl.a. Ehm, du burde vel ha skrevet at du må kjøpe hos Expert litt tidligere ... . Så vidt jeg kan se, så fører ikke Expert Lenovo-maskiner. Expert fører faktisk svært få kvalitetsmaskiner, og det blir vanskelig for deg å få brukt hele summen ... de beste alternativene hos Expert, er så vidt jeg kan skjønne Asus N53SV - 15 tommer eller Asus N73SV 17 tommer. Bra maskiner dette og, men altså ... da får du heller prøve og forhandle deg fram til noen ekstra dingser å handle for resten av beløpet. Endret 20. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 ja,men jeg kontaktet kundeservicen istad, de sa de kunne forhåndsbestille det som ikke var på nettsiden deres så da burde ikke dette være noe problem men den pcen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632865 fins det noe større skjerm som er rundt tilsvarende? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ja, den 17-tommeren jeg lenket til - men da må du altså vente litt før den kommer - hvor lenge vet jeg ikke, men det er vel snakk om dager eller uker, ikke måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå