Ortmalaria Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Heisann, kunne tenkt meg noen tilbakemeldinger på dette buildet, hvilke andre alternativer til CPU, GPU og PSU kan være aktuelt? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Heisann, kunne tenkt meg noen tilbakemeldinger på dette buildet, hvilke andre alternativer til CPU, GPU og PSU kan være aktuelt? Jeg har bare to ting å kommentere på i oppsettet som jeg ser på som store potensielle problemer du ør være obs på: -Skjermkort: Du må være obs på at mini-ITX kabinetter ikke alltid har fysisk plass nok til lengden på store skjermkort. GTX 560 er ikke blandt de aller største, men det er relativt stort. Jeg ville dobbeltsjekket dette før jeg kjøpte kabinettet. - CPU/hovedkort. Du har valgt en 2500K (en ulåst prosessor jeg fint kan annbefale) sammen med et H67 basert hovedkort. Du må være obs på at H67 baserte hovedkort IKKE kan overklokke CPUen. Dermed ville det være botkastet å kjøpe en 2500K prosessor over en vanlig 2500. Hvis du er helt sikker på at du ikke skal overklokke så kan du i stedet kjøpe en 2500 (ikke-K) som koster ca en hundrings mindre. Skal du derimot ha muligheten for å overklokke (noe jeg ville annbefalt om du først skal ha en såpass oppegående prosessor som 2500/K så må du ha enten et P67 basert hovedkort (kan overkokke CPU, men kan IKKE bruke den integrerte IGP(skjermkortet) som er i CPUen slik som H67 kan) eller Z68 basert kort (som kan begge deler, men koster litt mer). Oversikt: H67: kan bruke IGP, men ikke overklokke CPU (billig) P67: kan overklokke CPU, men ikke bruke IGP (en del dyere) Z68: kan gjøre begge deler (en hundrings eller to over P67) notat: Det er som regel lite poeng i å gå for muligheten å bruke IGP (integrert skjermkort) om du likevel skal ha et diskret skjermkort - så jeg vil tro at P67 er beste valget for deg, ved mindre du ikke skal overklokke CPU i det hele tatt i hvilket tilfelle H67 er best pga. det er billigst. -Stigma Endret 20. mai 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Ortmalaria Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg ville dobbeltsjekket dette før jeg kjøpte kabinettet. Kabinettet har plass til 30cm lange skjermkort, så dette skulle ikke være noe problem - CPU/hovedkort. Du har valgt en 2500K .. ... Z68 basert kort (som kan begge deler, men koster litt mer). P67 og Z68 er ennå ikke blitt produsert i mini-itx formfaktor så vidt jeg kan finne ut? Så da blir det vel en i5-2500.. Takker for svar, var ikke klar over hva de forskjellige H/P/Z hovedkortene kunne gjøre.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg ville dobbeltsjekket dette før jeg kjøpte kabinettet. Kabinettet har plass til 30cm lange skjermkort, så dette skulle ikke være noe problem - CPU/hovedkort. Du har valgt en 2500K .. ... Z68 basert kort (som kan begge deler, men koster litt mer). P67 og Z68 er ennå ikke blitt produsert i mini-itx formfaktor så vidt jeg kan finne ut? Så da blir det vel en i5-2500.. Takker for svar, var ikke klar over hva de forskjellige H/P/Z hovedkortene kunne gjøre.. Nei du har rett. Det er kun H67 kort i mini-itx. Det er dog verdt å nevne at du kan få mini-atx kort i både P67 og Z68 hvis det er noe interessant. Disse kortene er også fine og små som regel, men du måtte endret kabinettet i så fall da det ser ut som det er kun itx basert. -Stigma Lenke til kommentar
Ortmalaria Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Har sjekke ut litt på kabinetter osv til micro-atx, men finner ikke noe som faller i smak. Så da blir det nok et mini-itx system. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Supert om du gir tilbakemelding her i tråden når du har bygget systemet. Er spent på om dette lar seg gjøre fysisk. Lenke til kommentar
Ortmalaria Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Supert om du gir tilbakemelding her i tråden når du har bygget systemet. Er spent på om dette lar seg gjøre fysisk. Du kan sjekke ut review på bit-tech, det skal nok la seg gjøre. Må bare være litt kreativ i forhold til kabling Har også sett folk som har satt inn Corsair H60 ved å bruke en slim-fan i topplokket.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 HX 650W er for dyp til det kabinettet. Du kan ikke ha en 160 mmm dyp engang uten å fjerne harddiskburet, de fleste PSUer er i dag 160mm eller dypere i dag. Lenke til kommentar
Ortmalaria Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 HX 650W er for dyp til det kabinettet. Du kan ikke ha en 160 mmm dyp engang uten å fjerne harddiskburet, de fleste PSUer er i dag 160mm eller dypere i dag. HX 650 er 150mm i følge Corsair sine sider. Er fullstendig klar over dybdebegrensningen som er til stede, så mulig jeg må prøve å finne en PSU som ikke er modulær uten altfor mange ekstra ledninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå