thadon Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Verkeleg flott tråd, gjer inspirasjon til videre lesing. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Windir er knall, er forresten en gammel NS-plakat som er brukt til platecover på den der^ Lenke til kommentar
elper Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Ble nettopp ferdig med Animal Farm. Helt grei i grunn! Levde opp til de åpenbare forventingene, men var kanskje ikke så dyp som jeg hadde håpet. Eller kanskje det bare er jeg som ikke så det? Uansett, ser frem til å kaste meg over Hemingway nå! Første bok på lista blir nok The Old Man and the Sea. Lenke til kommentar
papirkutt Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Synes ikke denne tråden burde dø! Bøker jeg synes burde være på listen. Wuthering heights Faust Fru bovary Bøker jeg har lest i skolesammenheng og synes var interessante. Ellers har du vel de fleste favorittene mine på lista. om du er interessert i annet en romaner, så Lord byron? Føler det er et must om man leser klassisk litteratur uansett liksom. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) En idé å lage liste i førstepost av forslagene som er kommet? Hadde vært fint med en samletråd på dette, da man ikke alltid har oversikt over hva som er verdt å lese. Mye god inspirasjon og gode forslag her. EDIT: Kom på en serie i farten, som ikke er nevnt. Isaac Asimov - The Foundation Series Endret 4. juli 2011 av Antatra Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg scannet fort gjennom tråden og tenkte jeg bare skulle slenge ut noen forslag jeg tror ikke var nevnt så langt: Julian Barnes ("A history of the world in 10,5 chapters" + andre) John Irving ("Hotel New Hampshire", "The Cider House Rules", ++) Philip K. Dick ("Do androids dream of electric sheep?" + mange andre) Roy Lewis ("Why I ate my father") Jared Diamond ("Collapse" - etterfølgeren til "Guns, Germs & Steel") Lenke til kommentar
papirkutt Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 satt og googlet en stund før jeg faktisk fant ut forfatter og tittel for jeg husket ikke. MacDonald, George. Title: Phantates: A Faerie Romance Den første fantasy boken om jeg ikke husker feil. flott bok! Lenke til kommentar
Dante80 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Jeg har bare lest Et Dukkehjem (ikke dukkehus ), Lord of the Flies, en anelse Shakespeare og en av Amalie Skram som jeg ikke husker navnet på. Jeg likte ingen av de. Betyr det at jeg rett og slett ikke liker klassikere? Eller er det som å si at jeg ikke liker amerikanere fordi jeg har sett Bill O'Reilly? Ja, det er som å si det ja:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå