Madebyme Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg har skikkelig lyst å lære meg å spille piano. Jeg er da helt uerfaren på dette området, noen som vet hvordan man skal gå frem med det? Har alltid syns at pianospilling har hatt en rolighetseffekt på meg, så å kunne den egenskapen vil jo være en bra ting. Så lurer jeg også på om det er vanskelig å lære seg andre sanger, sånn som man ikke har notene til, men bare kan høre? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvis du har et bra "gehør", kan du jo bare starte med å prøve deg frem, på tagentene. Hvis du lærer tonene i en sang raskt og du kan synge i riktig toneleie (samme som orginalsangen), har du gehør. Men, få har et bra gehør til å høre en melodi, noen få ganger og så spille bra etterpå. Den vanligste fremgangsmåte, er jo først å lære seg noter da. Så hvor hver enkelt oktav (skala) er og så hver enkelt tone ligger. Så, kommer "mellom tonene" (på et pianospill, de svarte tagentene). Hva så med din takt? Kanskje du trenger en rytmeboks, eller noe annet for å holde takten. (Noter og takt, hadde du lært i et skolemusikk korps.) Det holdes også kurs da. Kanskje en pianospiller har noen tips. Men det er langt frem. Lenke til kommentar
Ricartman Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg har spilt piano en stund nå, og kan godt tenke meg å lære det bort Kontakt meg på [email protected] så kan vi finne ut noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå