Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skjelving i hendene!

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er en 15 år gammel jente, og har et lite problem som er litt irriterende! Jeg har lagt merke til at i det siste skjelver jeg mye på hendene. Det er veldig irriterende og litt skummelt for jeg vet ikke hva det er, og faren min driver å kommenterer det. Han sier jeg må til legen å få skjekket det.

Nå må jeg gå å skjule det så faren min ikke skal drive å kommentere.

Skjelvingen er ikke noe sterk eller noe. Av og til er jeg helt normal i hendene, men som oftest skjelver det litte gann!

Som sagt, det er litt skummelt, og lurer bare på hva som kunne vært årsakene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

Jeg er en 15 år gammel jente, og har et lite problem som er litt irriterende! Jeg har lagt merke til at i det siste skjelver jeg mye på hendene. Det er veldig irriterende og litt skummelt for jeg vet ikke hva det er, og faren min driver å kommenterer det. Han sier jeg må til legen å få skjekket det.

Nå må jeg gå å skjule det så faren min ikke skal drive å kommentere.

Skjelvingen er ikke noe sterk eller noe. Av og til er jeg helt normal i hendene, men som oftest skjelver det litte gann!

Som sagt, det er litt skummelt, og lurer bare på hva som kunne vært årsakene?

Ei jeg jobbet med hadde det, og hun feilte ikke noe spesielt, men vet at hun var utredet for flere neurologiske sykdommer som parkinsons, og MS, så fort deg til legen for de to sykdommene er alvorlige og uhelbredelige men kan gjøres noe med tidlig.

-frank

Lenke til kommentar

Drikker du kaffe?

Er det et spesielt tid på døgnet du får skjelvinger i henda?

Sover du nok om nettene?

Sikkert et tåplig spm, men hvorfor ikke bare ta en tur til legen å snakke med h*n?

Googlet meg fram til dette svaret ifra lommelegen.

Hei. Min sønn på 18 år skjelver på hendene, spesielt høyrehanda. det merkes når han skal drikke av glass eller kopp o.l. Han er ellers frisk og sprek og har ikke vært syk. Han har tatt medisin mot akne, uren hud i de siste månedene.Dette er ikke noe som plager ham nevneverdig, men det er ekkelt og hemmer han nok i daglig samvær med andre. Vi synes det er litt rart.

Svar:

Hei.

De vanligste årsakene til skjelving hos unge mennesker er angst, nervøsitet, høyt stoffskifte og bruk av visse medisiner. Også enkelte nevrologiske sykdommer kan ha skjelving som symptom. Noen ganger finner man ingen forklaring på skjelvingen, såkalt ”essensiell tremor” (tremor = skjelving).

Står mer i linken.

Lenke til kommentar

Drikker du kaffe?

Er det et spesielt tid på døgnet du får skjelvinger i henda?

Sover du nok om nettene?

Sikkert et tåplig spm, men hvorfor ikke bare ta en tur til legen å snakke med h*n?

Drikker ikke kaffe. Skjelvingen er hele døgnet, men varierer med styrke. Jeg skal innrømme, jeg sover kanskje litt lite om nettene :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...