Gå til innhold

Div problemer med PC etter oppgradering!

Anbefalte innlegg

Har oppgradert PC'en og hatt en del problemer underveis, men når alt kommer til alt ser dette bra ut! Har fått lagt inn OS og diverse småprogrammer. Dessverre spiller jeg kun et spill nå, så kan ikke se om det samme skjer med andre spill, men i CS etter jeg har spilt en stund starter PC'en seg på nytt, av og til får jeg bluescreen i 0.5 sek når den gjør dette.

System spesifikasjoner:

HK: Abit NF7-S V2.0

CPU: AMD Athlon XP2500+

RAM: 2 x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

HDD: Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

KAB: Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

Skjermkort: GF4 Ti4200 (64mb)

Lydkort: Creative SB Live Platinum!

+ At midlertidig har jeg en eldre Samsung HDD på 40 GB i tillegg!

Diskene bruker to forskjellige filsystem, WDC = NTFS. Samsung = FAT32.

Så vidt jeg kunne se i BIOS'en var CPU tempraturen på 47.

Vet ikke hva som er standard tempratur jeg... Har midlertidig kun viftene som fulgte med enhetene, det vil si: CPU vifte og Kabinett vifte.

Og til slutt skal jeg tilføye: Jeg vet at lignende emner har vært oppe tidligere, men igjen skal jeg nevne at søkefunksjonen her på forumet suger, og stinker.... ehh, og anbefaler å bytte etterbarberingsvann... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Half-life er ikke det mest stabile spillet i verden, ihvertfall når det gjeller winxp. Det er en del ting man kan prøve; installere HL på nytt, oppdatere directx, oppdatere gfx kort drivere, reinstallere windows.

Personlig har jeg det slik at viss jeg må ut i menyen etter å ha startet et game, så henger pc'en seg. Løsningen på mitt problem er å skrive quit i consol.

Lenke til kommentar

tempraturen er det ikke noe galt med, den er faktisk ganske lav ;)

Kjør en minnetest, jeg vil tro det er minnet som roter... prøv å kjør med bare en av brikkene på en gang f. eks.

henger PC'en seg _BARE_ hvis du spiller CS, eller kan det også skje hvis du er i windows og bruker andre programmer som bruker en del RAM?

Lenke til kommentar

Har forøvrig ikke lagt inn noen "tunge" programmer/spill i systemet.

Så foreløpig er det kun Counter-Strike som får PC'en til å restarte...

Men skulle kanskje nevnt at det ligger på den eldre HD'en som jeg flyttet rett over uten å formatere. Det betyr at den eldre HD'en har et OS (WinXp) og diverse andre ting, som f.eks. Counter-Strike, men det er fortsatt den nye som er "master'en" over denne. Eneste jeg måtte legge inn i forbindelse med CS for at det skulle virka var CS-key'en. Og da legger jeg til at deler på den eldre HD'en kan ha blitt ødelagt, dette grunnet at det er mulig at jeg festet denne med magnet skrujern, som jeg ikke er sikker på! Har forøvrig bestemt meg for å ta ut denne samsung HD'en og ha WDC som "the one and only".

Men dette gjør jeg ikke før jeg har fått svar på et spørsmål i annen tråd.

Da kan jeg påpeke at det ligger på Annet om data og under emnet "CPU is unworkable or has been changed..." :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...