Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 318i vs Mercedes C klasse 180

19 stemmer

1. 1. Hvem er best ungdomsbil?

• BMW 318i
      9
    • Mercedes C klasse 180
      10

Anbefalte innlegg

Tittelen sier det meste, jeg skal ha førstegangsbil, og står mellom bmw og mercedes, og tar utgangspunkt i en 1.8 liter for grei kraft og i tillegg ikke for mye forbruk.

Vil gjerne høre erfaringer fra folk som har hatt en av bilene, kanskje til og med begge, og høre positive og negative sider med begge bilene.

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er altså 18år, og skal ha førstebil. Jeg ville prøvd å finne en 3-serie med M pakke. Det er forholdsvis komfortable biler, men litt sportslige egenskaper. Og selvfølgelig, jo høyere du går opp i motorvolum, jo mer moro får du. Men tenk på forsikringa.

Det er ikke billig for en 18åring å forsikre en bil.

Mercedes har alltid vært litt gubbebil i mitt syn, med mindre du går over på AMG modellene, de er vanskelige å ikke like. Jeg synes også Mercedes har hengt litt etter designmessig, både på eksteriør og interiør. Det skal dog sies at det har kommet seg de siste årene.

Du vil uansett ikke mistrives i en BMW, for det er kjøreglede til tusen.

Lenke til kommentar

Skal du ha BMW med 1.8 liter, prøv å unngå M40 motoren. Det er en generelt dårlig motor med mange feil, tåler ikke mye hardkjør. Den finner du i E30, E36 og E34. Hadde selv en 518i, med M40 som gikk veldig pent. Plutselig kom rådebanken, og bilen havna på skroten.

Kjøp deg en 6 sylindra BMW, så har du en grom bil :)

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal du ha BMW med 1.8 liter, prøv å unngå M40 motoren. Det er en generelt dårlig motor med mange feil, tåler ikke mye hardkjør. Den finner du i E30, E36 og E34. Hadde selv en 518i, med M40 som gikk veldig pent. Plutselig kom rådebanken, og bilen havna på skroten.

Kjøp deg en 6 sylindra BMW, så har du en grom bil :)

Og høyt forbruk. Misforstå meg rett, jeg er storfan av BMWs rekkesekser, men er man lite interessert i bil og lyd, kan man like godt gå for en firer.

Lenke til kommentar

Har selv en c180 som jeg er storfornøyd med.

Behagelig og lettkjørt bil og ikke minst driftsikker.

Vedlikehold er billig (Mercedes har ikke registerreim).

Eneste du må tenke på er rust, dette er noe du kan behandle selv fortløpende.

Betalte ikke mer en 20000,- for min bil, har kjørt 235'km.

Dog så er dette min 3dje bil og "ungdomskjøringen" er for min del over :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...