Gå til innhold

Får ikke aktivert skjerm #2 på HD 6800

Anbefalte innlegg

Hepp,

Har nå et HD 6800 skjermkort nummer to, det første gikk i retur grunnet DOA. Nå prøver jeg å bruke begge skjermene jeg har men jeg får bare tatt i bruk den første.

Windows ser rett og slett ikke skjerm nummer 2 uansett hva jeg gjør. Switcher jeg om skjermene fungerer den andre skjermen og fint, men da slutter selvsagt skjerm #1 og fungere.

Noen tips til hva som kan være galt? Kan det være "DOA" igjen?

Har ellers og prøvd å:

- Skifte ut DVI->VGA-konverterene (litt gamle skjermer)

- Nedgradert drivere til 11.1

- Oppgradert alt av drivere

- Kjørt Windows update

- Spurt om hjelp på AMD-forumet, der blir jeg møtt av troll

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sliter med et tilsvarende problem på et ATI HD 5850. Jeg har koblet skjermen (1) via DVI, og dette går helt fint. Men tv'en jeg har koblet til DVI (2) får ikke signal. Det er brukt DVI-> VGA og VGA->RCA/s-video koblet til tv'en (gammel tv). ATI Catalyst og windows registrerer skjermen, men det kommer ikke noe bilde. Men det står også "not supported" på catalyst-siden med EDID-info, noe som er rart ettersom dette fungerte som en drøm med mitt gamle nVidia-kort (riktignok med s-video ut).

Hvis noen har "drivere" jeg kan laste ned eller andre gode tips, si fra ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg fått skiftet ut skjermene og funnet frem DVI kabler, nå ser Windows begge skjermene men jeg får fremdeles ikke signal på skjerm #2. Under BIOS får jeg bilde på begge 2, men så fort Windows er inne skrur nummer 2 seg av.

Trippelsjekket alt av innstillinger og Windows oppfører seg som at skjerm 2 er aktiv.

Tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...