Gå til innhold

hva er egentlig forskjellen fra prolouge og gran turismo 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er to vidt forskjellige spill, basert på samme fysikkmotor.

Prologue er egentlig bare å anse som en slags preview/demo, men den er så gammel at den ikke er ordentlig relevant lenger.

 

Prologue har vel bare et fåtall baner, og noen få biler, mens "originalen" har vel 40ish baner som kan kjøres begge veier, og i overkant av 1000 biler.

Lenke til kommentar

..for å svare på spørsmålet:

1. helt ny fysikk-modell. Forskyvning av vekt når en svinger og bremser, spesiellt. Løft blir veldig anderledes. Så i stedet for å kjøre mot maks fart hele tiden, så blir du nødt til å holde tilbake, tjene på plassering i felt osv. Var ganske bra på Prologue, men det nytter ikke å gå tilbake etter å ha spilt GT5.. virker skikkelig arkade med en gang, selv om Prologuen også var veldig bra..

2. Skade - premium-bilene får skader etterhvert hvis du herjer for mye. Skade har aldri vært i GT spill før, modellen de valgte er rimelig "uekte". En slags balanse mellom å straffe grisekjøring, men ikke tvinge folk til å kjøre søndag, etc. Paneler som forskyver seg gir utslag på kjøreegenskapene på grunn av fysikken. Ser.. forferdelig fint ut.

3. Vær - Natt/dag. Noen av brettene skifter mellom natt og dag (du kan stille hvor fort på online brett, og brettene du setter opp selv i track-editoren, for eksempel). Regn og snø, samme greia - noen brett tilgjengelig. Skulle vært flere, synes jeg da men.

4. Grus/Rally-brett. Blitt ekstremt bra, på grunn av fysikken og måten bilene kjører på.

5. Online lobby, diverse "sosiale" funksjoner. Gi bort biler, dele baner, osv. Kan kjøre på favoritt-banene du har laget selv etter en av oppdateringene. Lobbyene kan filtreres på "PP", eller rating. Eller hk, vekt, hjul, modeller, osv. Fungerer bra i praksis nå, slik at det går an å sette opp et bra løp ganske kjapt.

6. Kontrollen, spesielt på pad. I stedet for en mer lineær av/på kurve, flater det ut slik at det er mindre utslag jo lenger ut på stikken en kommer. Gassen er det samme. Fikk det i en av de siste patchene etter å ha grint til PD i månedsvis :p

7. Flere brett, flere biler, + track editor. Track-editoren er kanskje litt sær. Og frem til vi kan sette opp stage-brett med forsinket start.. kanskje ikke så mye brukt. Men den er fin til å lage rally-cross brett på.

edit:

..right.. 8. Grafikken. De har droppet oppskaleringen i høyden - kjørt noen av partikkeleffektene over på spuene. Så nå er det 1920x1080p i 60fps. Dessverre litt hakking noen steder.

9. Alle premium-bilene har førersete-view. Litt vanskelig å venne seg til, hvis en har kjørt på GT-fullscreen modus lenge. Men definitivt verdt det på måten de forsøker å gi deg litt racing-feedback. En av mange ting som hever GT5 over.. konkurransen.. GT4, for eksempel. *host*

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...