Gå til innhold

ArmA 3 - Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri skjønt hvorfor folk synes å fly helikoptre er så vanskelig å fly i ArmA. i ArmA 2 og 3 så langt ( take on modellen er ikke implementert enda) så er jo flying den enkleste tingen i verden omtrent. Har riktignok flydd siden dag 1 når spillet kom ut så det hjalp jo på.

Lenke til kommentar

Aldri skjønt hvorfor folk synes å fly helikoptre er så vanskelig å fly i ArmA. i ArmA 2 og 3 så langt ( take on modellen er ikke implementert enda) så er jo flying den enkleste tingen i verden omtrent. Har riktignok flydd siden dag 1 når spillet kom ut så det hjalp jo på.

 

Og derfor er det enklere for deg enn andre. Hva tror du mye erfaring gjør med ens ferdigheter?

 

Hadde vært litt rart om Petter Solberg skulle sagt til meg at han ikke skjønner hvorfor jeg syntes det er vanskelig å holde følge med han i rally når jeg aldri har kjørt det før ;) (satt på spissen)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri skjønt hvorfor folk synes å fly helikoptre er så vanskelig å fly i ArmA. i ArmA 2 og 3 så langt ( take on modellen er ikke implementert enda) så er jo flying den enkleste tingen i verden omtrent. Har riktignok flydd siden dag 1 når spillet kom ut så det hjalp jo på.

Eg skjønar heller ikkje kvifor folk synest vMotion og Link Aggregation er vanskeleg for folk.

Men eg har jobba med virtualisering i årevis, så det hjelp nok moglegens på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I går fikk jeg endelig oppleve noe av det jeg håpet dette spillet var - eller kan bli. Var på et oppdrag som het blitzkrieg, der man stadig rykker fremover og tar flag, mens motstanderen skal beskytte. Ca. 50 spillere, og ting virket noenlunde stabilt (en del plagsom lag ga opptil 1 min. pauser av og til).

 

Altså følelsen av å snike seg sakte gjennom et skogholt (ganske likt norsk natur) på huk, helikopterene sirkler over tretoppene og lagkameratene rykker fremover oppover skogholtet i samme tempo.....for så å se en fiende gjemme seg bak et tre 100m lengre fremme....det er ganske spesielt. Vi endte opp med å se hverandre samtidig, og jeg måtte søke dekning bak en steinrøys. Dette er definitivt ikke BF3 - et skudd her kan slukke lysbryteren og det er respawn 1 km lengre tilbake igjen. Kulene suser rundt ørene, og noen prosjektiler treffer både stein og tre før de spretter avgårde. Han ble drept av en lagkamerat som flanket han, mens jeg ga cover fire.... og det var bare moro. Jeg har hatt k/d på 10-20 i andre FPS spill uten den samme følelsen. Dette er lagarbeid så det holder. Helt fantastisk!

 

Etterpå kom jeg ut på en åpen eng og så bevegelse lengre fremme. Kastet meg ned på bakken. Skiftet til 12x zoom og siktet febrilsk etter målet. Det var en kanin som spiste gress. Like etter skvatt den til og hoppet av gårde. Sparte skuddet med et flir om munnen. Like etter ble jeg plukket ned av en sniper - sannsynligvis gjemt et sted helt på andre siden av dalen. Det var også helt greit, jeg var blitt uforsiktig og overmodig når jeg rykket frem. Det betaler man dyrt for.

 

Kan ikke si annet enn at dette spillet har kjempepotensiale når de får luket ut i de største problemene med stabilitet og FPS.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en spacepilot pro til heli, men har fremdeles problemer når jeg skal lande ved radargloben i singleplayer mission.

Funker helt fint inntil jeg må skli sakte til siden/rett frem etc, da ender det med krash stort sett.

 

Kan være den midlertidige flightmodellen som gjør at det føles som en magnet når man er tett på bakken :(

Lenke til kommentar

Helikoptersimuleringen som blir brukt nå er helt på trynet. Er ikke noe problem å fly opp ned eller ta en loop. :p

 

Yep, men det skal bli mye værre og fly etterhvert sier dem, da fysikken i helikopterene ikke er lagt inn enda. Dem kommer til og føles en god del tyngre ut, da blir nok loops noe værre tenker jeg :p Også kan du endelig powerbreake! :D (Styre nesen opp, uten og faktisk gå 100 meter opp)

Lenke til kommentar

"enter" på numpad.

Takk :p

Helikoptersimuleringen som blir brukt nå er helt på trynet. Er ikke noe problem å fly opp ned eller ta en loop. :p

Det er jo i utgangspunktet mulig på ordentlig også.. :p men noe lett ja.. blir vel mer vrient etterhvert tenker jeg.

Lenke til kommentar

Aldri skjønt hvorfor folk synes å fly helikoptre er så vanskelig å fly i ArmA. i ArmA 2 og 3 så langt ( take on modellen er ikke implementert enda) så er jo flying den enkleste tingen i verden omtrent. Har riktignok flydd siden dag 1 når spillet kom ut så det hjalp jo på.

Jeg har ikke flydd spesielt mye, men jeg synes også det er lett å fly i Arma. Det beste jeg har vært borti når det kommer til helikopter og jetfly er Desert Combat til Battlefield 1942, og Project Reality til Battlefield 2. Jeg er ikke fornøyd med det nye helikopter simuleringen i Arma 3, det føles fullstendig unaturlig ut. Det tar altfor langt tid å lande og det føles ut som om jeg flyr et fly og ikke et helikopter. Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Vi i Sons of Valor rekkruterer spillere om dagen. Vi er pr. dags dato kun 9 medlemmer, men vi vokser rimelig fort.

Vi spiller kun Wasteland, så om du er interessert er det bare og ta en tur innom hjemmesiden våres, registrere deg og fylle ut skjemaet under "Recuritment" delen. http://sonsofvalor.net/

Jeg stiller med en TS3 server med 30 slots. (Kan utvides om nødvendig) Kommer også til og hoste en gameserver eller tre når jeg føler at A3 er stabilt nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...