Merko Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg vet at jeg har 3 stykker, jeg fikk de i går så alle invitene burte vert rulla ut. Kansje sende en mail til Arma folka? Ikke så viktig, ingen jeg kjenner som har snakket noe særlig om Arma, så da kan det være det samme. Lenke til kommentar
Fiskekraft1 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg kjører ArmA 3 med respektabel fps (~30) stort sett hele veien på 1920x1080 med alt på standard. Jeg har relativt utdatert HW: AMD 955BE 3,4 ghz cpu og 2x HD5850. Har ikke prøvd med bare et grafikkotrt enda, men tviler på at det drar noe særlig nytte av to kort, arma 2 gjør ihvertfall ikke det Har en laptop, med en i7-3610QM, GeForce GT630M, kjører vanlig Arma II med rundt 25-35 fps, med custom setting, der det mester er på low/medium, og en eller to ting på high. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Arma 3 kjører på 10-21fps uansett om jeg kjører på low eller high. Hvordan kan jeg fikse dette problemet? Har en i7 920 og et 5870 så har ikke verdens mest kraftige maskin, men rart at det skal være det samme over hele linja. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 ^ Utviklerene må fikse det, for nå er det så dårlig optimalisert at det bare fungerer på noen få maskiner. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Noen få maskiner? Hvor tar du tallene dine fra om jeg får spørre? Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 ^ Utviklerene må fikse det, for nå er det så dårlig optimalisert at det bare fungerer på noen få maskiner. ehh Har ingen problemer, og det er alpha Du må bare vente Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 For min del kjører det mye glattere enn ARMA2 så jeg klager ikke i allefall Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Ditto, ligger rundt 30-40 fps selv, med en i5 2500k og en hd 6870. Dere som har problemer, sikker på at dere har oppdaterte drivere? Samt at vis du stiller ned object detail distance så går fps'en myye opp. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hadde akkurat ett sykt bra COOP spill med noen norske spillere. Desverre klikket serveren 30min+ uti gamet. Om Garbage eller Badstar lurer rundt her. Send meg en PM. Spiller gjerne med dere igjen. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Blir bra når div bugs blir fikset og optimaliseringen blir bedre. GPUen min kjeder seg på 30% activity Har for det meste kunn spillt singelplayer.. Multiplayer fungerer heller dårlig.. så få spillere, eller så er pingen ekstrem høy. :| Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Har ikke spilt Arma før, så jeg er litt usikker på hva det er å forvente. Utfordringer ifb. alpha-status forventet jeg, men enkelte ting er jeg usikker på om skyldes feil eller måten dette spillet er lagt opp på. Frustrasjons-faktoren kan være ganske høy til tider på et spill der man bør ha høy tålmodighet selv når ting fungerer... Blir ofte kastet ut av spillet. Måtte re-installere spillet i dag for å i det hele tatt få spilt. Store utfordringer med FPS på multiplayer (GTX670). Har oppdatert drivere, re-installert directx, og justert ned på grafikk. Ser ut til å være server problematikk. Grafikk glitch gjør at folk er synlig bak toppen av fjelltopper, og til og med kan "flyte i luften". Skyter gjerne først før problemet er åpenlyst og da hører fienden selvfølgelig hvor skuddet kommer fra. På en server kom alle kill`s opp som teamkills, en annen kom ikke kill`s opp i det hele tatt. Ikke alle blir identifisert når man sikter på de, så ser man ikke camo-fargen umiddelbart er det er lett å ta feil av lag og fiende. Spawnet sikkert 10 mil ut i havet flere ganger på en server. På enkelte baner kan man lete i en time etter kamp for så å bli drept av en på laget fordi han tok feil, kjedet seg eller ville ha våpenet ditt. Blir like ofte drept av de på laget som fiender. På enkelte servere tar det helt av uten at de blir kastet ut av admin. På noen servere/baner ser ut til å være lagt opp til at man skal gå i 30 minutter hver gang man spawner. Helikopter står der, men kan ikke brukes. Kanskje bug. etc.... Ellers er grafikken _veldig bra_ og lyden ikke så bra. Jeg tenker vel at spillet har potensiale om det blir mer optimalisert og stabilt, man finner en god server (med tilsvarende oppdrag) og ikke minst har noen venner å samarbeide med over mic. På nåværende tidspunkt må jeg si jeg har hatt det langt mer morsomt med BF3, men samtidig liker jeg konseptet bak Arma med enorme landskap (alà gamle Delta Force..mimre mimre) og høyere grad av realisme. Blir spennende å følge utviklingen. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 På noen servere/baner ser ut til å være lagt opp til at man skal gå i 30 minutter hver gang man spawner. Helikopter står der, men kan ikke brukes. Kanskje bug. Kan iallefall hjelpe deg med denne. Noen servere krever at du har valgt "pilot" som rolle når du står i lobby. Så kun "pilots" kan fy helikopter Ikke bug, men server setting. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Hadde vært moro om noen som kjenner litt folk kunne prøvd ut denne litt: http://www.armaholic...ge.php?id=19349 Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Kan iallefall hjelpe deg med denne. Noen servere krever at du har valgt "pilot" som rolle når du står i lobby. Så kun "pilots" kan fy helikopter Ikke bug, men server setting. Takk for tips. Skal prøves. 2 ganger har jeg vært på det server med det oppdraget, og har tilgode å se et eneste helikopter i luften fra noen av lagene, så i så fall er det en del som ikke forstår det... Men det er lyspunkter. Av og til dukker det opp spillere som engasjerer seg, bruker mikrofonen aktivt og for eks. tar på seg rollen som helikopter pilot for å frakte andre spillere frem og tilbake. Det er vel muligheten for større grad av samarbeid og taktisk spill som jeg ser som den store styrken i dette spillet. Edit: ser ut til at problemet med at spillet krasjer så ofte allerede er løst i neste alpha utgave ref. http://feedback.arma3.com Endret 17. mars 2013 av HåkonN Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Får vi spille på et kart hvor det er midtvinter? Tror det kunne vært morsomt. Baske i tung snø, glatte veier, mer eller mindre tynn is på vannet osv. Endret 17. mars 2013 av Brawler Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Kan vi bruke krok og tau for å klatre over murer og opp på hustak? Kan vi rappellere ned fra helikopter? Vil en granat lage et hull i en husvegg? Vil C4 kunne bringe ned et hus, har motoren støtte for dette? Har karakterene ragdoll fysikk når de blir drept eller er animasjonene faste uansett hvordan man blir skutt? Kan vi grave skyttergrav/sette opp mur av sandsekker? Kan vi 'booste' en annen spiller opp på et høyere nivå, som et slags samarbeidstrekk, en setter seg på huk og den andre stiger oppå for å komme høyere? Kan den andre personen som har klatret opp strekke ut hånda for å hjelpe den første opp? Kan vi sette fyr på gress og trær for å skape distraksjoner og røyk, eventuelt for å stenge av en passasje for fienden? Endret 17. mars 2013 av Brawler Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Mange av de tingene du tar opp nå Brawler er ikke med i spillet originalt, men veldig ofte lager folk mods for mange slike ting, siden det er ganske greit å scripte tig til arma. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Jeg vet man kan sitte på på huk i flere nivå. Hva annet er 'nytt' i spillet? Jeg tenker ikke på nye våpen/kjøretøy, men i form av muligheter? Når til og med Battlefield 2: Special Forces hadde krok og klatretau (+ mulighet for å sette opp zip-lines fra et hustak til et annet) hvorfor har ikke en Militær Simulator som Arma dette? Spesialtropper rappellerer jo fra helikopter hele tiden i virkeligheten, hvorfor er ikke dette med i en simulator? Har ikke spillet ragdollfysikk? Ikke at det er krise men skal ikke dette forsøke å være realistisk? Er ikke hvordan en person tar skade og faller relevant for et spill som handler om å skyte på andre personer? Merkelig! Dersom en person står på et tak og blir lydløst snikskutt, men ikke realistisk faller av taket som følge av fysikken vil ikke den som står nedenfor merke noe som man realistisk burde ha merket, nemlig at en menneskekropp faller ned på bakken + at dette vil lage en lyd når kroppen treffer bakken. Er ikke dette relevant for gameplay? Endret 17. mars 2013 av Brawler Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 ArmA 3 har ragdoll. Det bruker Nvidia Physx. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå