Gå til innhold

ArmA 3 - Diskusjon


Anbefalte innlegg

Selv med 7970 GHz edition, AMD FX-8350 8-core @ 4.8GHz og 16 GB RAM kan jeg ikke kjøre Ultra engang :D (om jeg ønsker å oppnå 60fps) Grafikken var jammen heftig :)

 

Men, har fortsatt ikke klart å logge meg inn på et multiplayer. Arma er så buggy, samme med 2-eren også. Bare bugs, problemer med login osv.

 

Og nå er jeg lei av single player missions, noen som har noen tips?

 

Når jeg forsøker å logge inn på et multiplayer kommer jeg til skjermen der du velger militær stilling (jobbstilling) og når jeg velger og trykker ok laster den mission file og når alt ser ut til å starte begynner "message not recieved" mens sekundene teller eller noe så enkelt som at hele spillet bare lukker seg ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer vel med første patch om ikke så lenge.

 

Man kan forresten få dev builds gjennom steam (kan være mindre stabile): http://forums.bistud...es-STEAM-client

 

edit. Merko :) Kjøpte Deluxe Edition. Med Alpha ed. får du tilgang til alpha, beta og fullversjon. Så litt ekstra greier med Deluxe og Supporter.

Alpha lite er invite only og starter på torsdag, innholder vel bare showcasene.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Jeg har samme fps på ultra som på low. Spillet er spillbart på ultra hos meg også. Med viewdistance på low. Merker heller ikke fps forskjell på 8xAA og 0AA. I arma2 var det uspillbart med 8xAA. :p

Oppdatert driveren til skjermkortet? Hvilke PC komponenter har du?

Ellers er det jo en Alpha så blir nok uspillbart for en god del av oss.. :)

Lenke til kommentar

Er det tilgang til singleplayer i alpha/beta? Eller bare multiplayer?

 

Om bare multiplayer, hvordan er denne? Kan det sammenliknes med Battlefield, eller noe i den duren?

Har litt lyst på det, men usikker på om jeg vil kjøpe før det er ferdigutviklet.

 

Battlefield er ikke realistisk, ArmA er. Det er noen få single player oppdrag i alpha-versjonen.

Lenke til kommentar

Jeg driter i om en tanks bruker korrekt driftstoff på mila, og at kulen daler når den estimert skal gjøre når AI'en som utgjør medspillerne/motstanderne i krigssituasjonen spillet påstår å skulle simulere realistisk, vimser rundt mens jeg blir nedspammet av radiobeskjedene deres.

 

Arma klarer kanskje å simulere enkelte aspekter ved krig på måter andre spill ikke bryr seg/tar seg tid til, men å si at det er realistisk er en myte som folk før eller siden kommer til å våkne opp fra når utviklerne etter tre spill ikke klarer å gjøre noe med de samme fundamentale, tilbakevendende problemene som ødelegger muligheten for innlevelse. Er det en del av det å være krigssim-fan, det å svelge så mange kameler bare for å kunne si man spiller "en simulator og ikke et spill"? Dette må man tåle for å spille en simulator hvor kula daler når den skal og som gir meg lov til å sitte på huk?

 

Alpha eller ikke. Co-Op er den modusen hvor Arma-serien har gitt meg mest, og det er PÅ TROSS av alle de teite, kronglete problemene det har, problemer som spillerne har valgt å plassere lengst inne i skapet; det største hinderet er fiender som oppfører seg helt latterlig og urealistisk. Prøv å sett AI'en til å kjøre en tanks eller gå til fots til et retningspunkt uten at det ser helt merkelig ut.

 

Arma kom ut i 2006. Nå er vi kommet til 2013. Jeg føler AI'en er nesten helt på samme nivå. Det føles som det er de samme underliggende mekanismene som ligger til grunn for de aller største feilene. Burde de ikke kanskje tatt alt sammen fra hverandre og forsøkt å bygge dette på nytt slik at det kanskje blir fremskritt nå etter så mange år med klager? Et spill som baserer seg i nesten et tiår på åpne kart, med AI som ikke takler det åpne landskapet, som ikke tenker selv, som ikke klarer å samarbeide med definerte roller i et lag osv. Det er nesten utrolig at det går an.

 

Jeg mister all respekt for de som sikler over økt kvalitet på grafikk når resten av spillet bare er en knapp iterasjon fra 2'eren.

 

Du kan si hva du vil om Battlefield-serien men jeg føler hvertfall at jeg ikke kjemper like mye mot kontrollene som fiendene mine når jeg spiller de spillene. Dersom det er snakk om hvilken spill-serie som gjør det den skal og det som forventes av den, så vinner Battlefield duellen over hele linja. Arma påstår mye hva angår realisme. I Arma-miljøet så prates det mye om forbedringer, men jeg tror nå etter å ha spilt Alphaen en god stund at de problemene som plager meg, vil være der i den utgivelsesklare versjonen også. Det er rett og slett synd at Arma ikke har mer konkurranse, da ville vi sett enda skarpere fokus på forbedring av de svake punktene. Nichen er vel ikke stor nok med tanke på antall spillere til å rettferdiggjøre flere aktører som gir ut "sim" spill av denne typen heller.

 

@kattepiss Arma 3 er ikke realistisk. Det forsøker å simulere våpensystemer osv på et realistisk vis men spillet og opplevelsen er firkantet og det føles ikke bra å spille det, det har vært hovedproblemet mitt med serien, og det forblir problemet også i 3'eren. Skal man spille Arma må man svelge mye dritt for å prestere å si at det er realistisk. Jeg digger Co-op i de fleste spill, Arma også, men jeg har aldri et sekund følt realisme som en del av opplevelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

om man har lite frames (fps) på ultra, så klarer man per definasjon ikke 'ultra'. :p

Pcn min klarer ultra i følge tester, men det går litt tregere når man snur seg.

Stilte ned view distance som ikke gjør noe serlig med spillet, Og da funker spillet perfekt, noen ganger er det serveren som gjør at man mister frames, men Arma er et så krevende spill at de fleste skrur litt på view distance.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men hvorfor i helsike spiller du med AI da?

Og hvorfor gidder du å spille det hvis det er så dårlig?

 

Du må være en av få som mener Battlefield er mer realistisk, dummeste jeg har hørt noensinne.

 

Slett spillet å la være å spre drit på forumer, ingen bryr seg om deg eller din mening.

Vi som prater her prater om spillet fordi det interesserer oss. At du i det hele tatt orker å bruke energi på et så latterlig langt innlegg om hvor dårlig det er sier kanskje noe om hva du har å gjøre på fritiden?

 

Arma 3 syntes jeg og de fleste andre er knallbra, god innlevelse og muligheter for enormt bra samarbeid for å infiltrere. For ikke å snakke om DayZ på Arma 2. Ja mye bugs, men et bedre gameplay har ingen andre shooters klart å gi meg.

 

Gå å ta deg en bolle nå, og spar oss for lorten din.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Er gameplay samme som tidligere? Noe krunglete? Bruker man scrollehjulet til alt i dette også?

 

Det er langt bedre.

Alt er veldig reponsivt, når du skyter noen så dør man eller brekker benet i det kulen treffer og ikke 1-2 sekunder etterpå osv.

 

Veldig responsivt, dynamisk og smooth.

 

Nå kan man blandt annet kaste granater direkte mens man holder våpen ved å trykke på g istedenfor å velge fire modes med f til man finner granater og så deretter bytter tilbake.

 

Grafikken er også fantastisk, det er ny fysikkmotor slik at bilkjøring osv blir mye mer ekte. Man kan krasje i hverandre og bilene mister deler osv, demperne på hjulene fungerer og går opp og ned når du treffer humpler, bilene kan velte hvis du svinger for brått på asfalt, utstyrssystemet er knallbra nå og er lettere å plukke opp våpen/utstyr osv.

 

Lyden er blitt sinnsvakt mye bedre. Når man nå skyter med våpen føles det langt mer ekte ut da det høres ut som helt ekte våpen.

 

Ovennevnte ting er bare noe småtteri av hva jeg rakk å oppdage i går da jeg spilte spillet for første gang i kun en halvtime. Arma 3 er et meget potent spill og vil nok bli superb i final release.

 

EDIT: Hvis Dayz Standalone blir like bra som Arma alpha blir jeg strålende glad :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Er gameplay samme som tidligere? Noe krunglete? Bruker man scrollehjulet til alt i dette også?

Bruker fortsat scrollehjulet ja. Det meste er det samme som i ArmA II, bare litt bedre. Spillet er i Alpha, så blir nok enda bedre igjen etterhvert.

 

Angående det med å kaste granat med å bare trykke G. De har tenkt til å endre på hvordan den fungerer?

G for å kaste er jo greit. Men det er jo instant kast. Veldig urealistisk. Man rekker ikke å slippe våpenet, ta opp granaten, trekke ut splinten, ta sats med å dra armen bakover, og så kaste, på den tiden som er nå representert i Alpha. (Tror de skal endre dette)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...