Gå til innhold

ArmA 3 - Diskusjon

Anbefalte innlegg

Noen her som har Arma3 med tilsvarende PC specs som meg? Lurer på hvordan spillet vil flyte.

(Specs i signatur)

Har en veldig gammel og utdatert CPU, så er litt bekymret for den. :p

i7 920 er da ikke utdatert ;)

Går veldig bra her. Merker nok at det er CPUen som holder igjen, men Nvidia vil nok kunne gjøre en del i driverne sine etter hvert :)

Ser helt nydelig ut på High, 4xAA, FxAA Ultra...

Jeg spiller forøvrig i 2560*1440.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som har Arma3 med tilsvarende PC specs som meg? Lurer på hvordan spillet vil flyte.

(Specs i signatur)

Har en veldig gammel og utdatert CPU, så er litt bekymret for den. :p

Jeg spiller på en i5-3570k, 8 gig ram, og ett gtx 670. Spiller med alt på høyeste untatt AA og AS (er det ikke noe sånt det heter?) og med 1920x1080 og da kjører det veldig glatt. Kunne sikkert skrudd opp noe men de kantutjevningsgreiene og sånn bryr meg ikke særlig

Lenke til kommentar

I Wasteland er det lagt opp 3 lag. Independent da er man på en måte "solo" Der kan du enten teame opp med hvem du vil, eller drepe hvem du vil.

Er mest PvP ja, kommer også random missions som laget ditt kan gjøre. Har dog ikke funnet ut hva poenget er med å ta disse oppdragene, får jo ikke penger eller noe for de??

Jeg digger Wasteland i Arma2 iallefall.

Lenke til kommentar

Fortelle meg magien, eg sliter voldsomt med fpsen. Har core5 2500k, 16gb ram og GTX 680. Noe som skal være mer enn nok for å få spilt bedre enn det eg gjør nå. Heldig om eg får over 40 fps.

30+ FPS i Arma er kjempe fint det :)

Jeg har en i7K2600 @ 4.2 og 8 GB Kingston Value med et 580 og holder jevnt over 35 ish. Da har jeg alt på Very High og satt viewdistance til omkring 4000 - Object Detail til omkring 3000. Jeg har selvfølgelig lagt spillet på en SSD - Noe som hadde en del å si i Arma 2 i alle fall, der mye informasjon nærmest streamet fra harddisk.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Har bare 580 jeg også men har over 60fps med alt på Ultra utenom post Processing effekter. Jeg har også AA bare på 2x. Men hvis det er mange spillere på skjermen samtidig så dropper det under 60.

Kjører spillet på en av råeste ssdene på markedet da men, teller litt i spill som Arma.

Lenke til kommentar

Kjører selv 3570k@4,3GHz samt en noe overklokket GTX 680 og merker fort at det er CPU'en som holder igjen, skjermkortet ligger vel og dundrer på rundt 50-60% bruk hele tiden.

Spiller dog uansett med det meste på Ultra, så skal ikke klage :)

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg får 30fps selv om jeg spiller på low eller ultra. :(

Veldig likt mitt problem. Core 2500k 16gb ram og gtx 680 skal være mer enn bra nok. Ser jo folk ovr her som skriver dem har dårligere maskiner men alt på ultra utenom anti og kjører spillet glatt virker som det er helt opp til tilfeldighetebe hvem som får god fps. Spilte med en i går gtx 690 kort. Enda dårligere fps enn meg virker veldig merkelig, men skal ha i bsktsnkene at dette er en beta.

Lenke til kommentar

Jeg husker når jeg spillte OFP, et mission der man skal angripe en by, selv da var natt effektene kule, husker en BMP gikk opp i lufta og lyste opp natten i noen sekunder før den bare brant og brant i lang tid.

Men sliter med å komme inn i spill online i dag, får conection failed hele tiden, kommet inn et par ganger, men må prøve 30 ganger før jeg kommer inn på en.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg får 30fps selv om jeg spiller på low eller ultra. :(

Om Arma 3 er som Arma 2 (sammenlignes) så er ikke alt på Low nødvendigvis den optimale settingen. Jeg ville prøvd autodedect funksjonen og tweeket litt derifra. Vel og merke at CPU går mer enn GPU i alpha?

BTW: Vi spilte en del av AAS oppdragene i kveld. Gøy med Conquest aktig PvP/TvT Anbefales. En del større coop oppdrag også, men da burde man nok være litt organisert og planlegge oppdraget for at det skal fungere.

Misisons fra Armaholic - masse fine missions som har kommet, noen er litt buggy - men de simpleste er ofte de beste. AAS har allerede en del funksjoner, men de funker virker det som.

mkenny fra NoPryl of Norway har 4 missions ute også :)

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

En del bugs her og der men største probleme til dem er nok fysikken som oppfører seg veldig rart, særlig når du kræsjer inni ting og AI'en. Ai'en er nok det verste og er det som har gjort at Arma spillene ikke har vært særlige populære til å begynne med. Alle radio kommandoene som automatisk blir hylt ut bør bare bli fjernet, det fjerner mye av innlevelsen når karaktern din begynner å hyle ut hvor fiendene er hen.

Fiendene står også helt statisk flere plasser, bare står der helt livløs i påvente av å bli skutt. Hvis du skyter så legger alle sammen seg ned på bakken helt 100% synkront. Alt er så scripta, det er ikke noe ordentlig AI logikk bak som man ser i andre spill, det som er største utfordringa dems og vet ikke om dem kommer til å fikse det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...