Mitsu3000 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Heisan, har nettopp montert sammen en pc, men får ikke frem signaler til skjermen, og cpu lyset på hovedkortet lyser rødt. Noen som vet hva dette kan skyldes? Er montert en Asus p8p67 pro HK, og cpu'n er en intel I5. Skjermkort er et Gigabyte GTX460. Corsair ram og strømforsyning. Håper på svar.... Mvh Yngve Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Kan du i detalj beskrive litt mer om hva som skjer fra du trykker på powerknappen? Er det slik at hdd starter osv, Cd-drev som spinner på tross av sort skjerm eller? Vifter spinner? Sjekk også manualen for hovekortet ditt og se om det står noe der. Hk har ofte en feilsøkingsmekanisme i form av blinkende dioder eller beep-codes. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hei, Yngve. Har samme problem. Fant du en løsning? Lenke til kommentar
Wataboy Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hei. Om lyset er siden av rambrikkene kan det være at det er feil på de, eller at du har satt de i "feil" slots. Har drevet å testet min ram selv, og da jeg kun hadde 2x brikker i [ | x | x ] og ikke i [ x | x | ] som er anbefalt, så fikk jeg kun svart skjerm når jeg startet pc og rødt lys der. Så prøv å skifte slots du har rammen i, evt last ned memtest86+ og kjør den, for å se om du har feil på rammen din. Hvis ikke er det trolig HK ditt som har ødelagte ramslots. (antagelse) Lenke til kommentar
obvobe Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 skjedde de samme med meg, men jeg hadde glemt å plugge i en 8 pins kontakt til hovedkortet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå