iChristian Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Du tar dette egentlig feil, sorry å si det. Tingen er jo at han har barn med henne og gjerne vil ha et tålelig godt forhold til henne og ha barna sine i nærheten. Jeg ville i hvert fall tenkt slik og det tror jeg ikke at jeg er alene om. At dere to også har barn sammen spiller jo også inn, men deg har han jo faktisk hos seg... Du burde, som du har blitt rådet til før, snakke med henne selv, på en diplomatisk og hyggelig måte, slik at dere kan få til et slags samarbeid/fredsavtale. Har eks-kona ny partner forresten? Endret 20. mai 2011 av iChristian Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Du tar dette egentlig feil, sorry å si det. Tingen er jo at han har barn med henne og gjerne vil ha et tålelig godt forhold til henne og ha barna sine i nærheten. Jeg ville i hvert fall tenkt slik og det tror jeg ikke at jeg er alene om. At dere to også har barn sammen spiller jo også inn, men deg har han jo faktisk hos seg... Du burde, som du har blitt rådet til før, snakke med henne selv, på en diplomatisk og hyggelig måte, slik at dere kan få til et slags samarbeid/fredsavtale. Har eks-kona ny partner forresten? Jeg og forstår jo at han vil ha et ok forhold med tanke på barna, men han har jo og barn med meg, og syns det er ganske stygt gjort av han og drite i meg oppi dette, og bare mene at jeg får godta dette! Ja, hun har ny partner, så jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn! Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Du er jo så selvsentrert at sola bare kan gå å legge seg! Gjør det selv! Her hyler kvinner verden over om likestilling, og så skal du gjemme deg bak mannen din, fordi du syntes det er ubehagelig! Du er svak, og pinglete. Nå er vi på andre siden av tråden, og du har fortsatt ikke kommet med et eneste godt argument for å ikke gjøre det selv, annet enn at mannen din burde gjøre det. Du syter over at du har barn med denne mannen, vel, hun har to. Selvsagt vil ikke mannen din gjøre det for deg. Hvis det plager deg, løs problemet, ikke gjem deg bak noen andre, og klag når de ikke vil ta støyten for deg. Mannen din driter slettes ikke i deg. Han regner med at du ikke er en totalt hjelpeløs person, og er stor nok til å løse dine egne problemer. 2 Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg og forstår jo at han vil ha et ok forhold med tanke på barna, men han har jo og barn med meg, og syns det er ganske stygt gjort av han og drite i meg oppi dette, og bare mene at jeg får godta dette! Ja, hun har ny partner, så jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn! Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Kjenner jeg blir provosert av deg når du skriver slikt! Dette har jo for pokker ingenting med at han har barn med deg å gjøre. Mener du at han skal være villig til å risikere å miste kontakten med sine to andre barn bare fordi han har deg og deres felles barn? Det er veldig egoistisk av deg. Barna hans fra tidligere forhold betyr nok ikke mindre for ham enn deres felles barn gjør, han vil sikkert ha kontakt med alle. Synes du har fått mange gode tips. Prøv dem. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Føler at trådtittel er litt feil. "Mannen min har en dust av en eks" passer bedre, istedenfor å legge skylden på mannen din. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg og forstår jo at han vil ha et ok forhold med tanke på barna, men han har jo og barn med meg, og syns det er ganske stygt gjort av han og drite i meg oppi dette, og bare mene at jeg får godta dette! Ja, hun har ny partner, så jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn! Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Kjenner jeg blir provosert av deg når du skriver slikt! Dette har jo for pokker ingenting med at han har barn med deg å gjøre. Mener du at han skal være villig til å risikere å miste kontakten med sine to andre barn bare fordi han har deg og deres felles barn? Det er veldig egoistisk av deg. Barna hans fra tidligere forhold betyr nok ikke mindre for ham enn deres felles barn gjør, han vil sikkert ha kontakt med alle. Handler ikke om å være egoistisk, handler om at han lar hun ture på som hun vil og kan si det hun vil! Og om han gir henne beskjed, på hvilker grunnlag skal det kunne ta fra han de barna??? Det kan hun ikke! Og klart det har noe å si at vi er sammen og har barn, det ødelegger jo for oss?? Er det riktig da? Og om jeg gir henne beskjed så blir vel jeg heksen likevel... Synes du har fått mange gode tips. Prøv dem. Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg og forstår jo at han vil ha et ok forhold med tanke på barna, men han har jo og barn med meg, og syns det er ganske stygt gjort av han og drite i meg oppi dette, og bare mene at jeg får godta dette! Ja, hun har ny partner, så jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn! Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Se det fra hans side, han driter ikke opp i deg. Deg kan han reparere med på andre måter (og forhåpentligvis er han ekstra hyggelig med deg på en eller flere måter i disse periodene), men det er ikke mulig med eks-kona. Jeg er forøvrig enig med de som har postet mellom innlegget jeg kommenterer på og dette innlegget mitt her. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Føler at trådtittel er litt feil. "Mannen min har en dust av en eks" passer bedre, istedenfor å legge skylden på mannen din. Hehe, ja, kanskje det... Men jeg blir oppgitt, og igjen, klart barna går først, men å gi beskjed er noe han kan gjøre. Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Handler ikke om å være egoistisk, handler om at han lar hun ture på som hun vil og kan si det hun vil! Og om han gir henne beskjed, på hvilker grunnlag skal det kunne ta fra han de barna??? Det kan hun ikke! Og klart det har noe å si at vi er sammen og har barn, det ødelegger jo for oss?? Er det riktig da? Og om jeg gir henne beskjed så blir vel jeg heksen likevel... Synes du har fått mange gode tips. Prøv dem. Du kan si i fra til henne på en hyggelig måte, gjerne over et kakestykke og en kaffe... Hun kan gjøre det vanskeligere for samvær med barna, evt flytte lenger unna, det er strengt tatt lite som hindrer henne i det. Og vi hører ofte i Norge om eks-partnere som gjør det vanskelig for sine tildligere partnere å treffe barna. I tillegg er det ekstra viktig å ha et ok forhold til eksen i forhold til samarbeid om ungene... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg og forstår jo at han vil ha et ok forhold med tanke på barna, men han har jo og barn med meg, og syns det er ganske stygt gjort av han og drite i meg oppi dette, og bare mene at jeg får godta dette! Ja, hun har ny partner, så jeg skjønner ikke hvorfor hun er sånn! Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Se det fra hans side, han driter ikke opp i deg. Deg kan han reparere med på andre måter (og forhåpentligvis er han ekstra hyggelig med deg på en eller flere måter i disse periodene), men det er ikke mulig med eks-kona. Jeg er forøvrig enig med de som har postet mellom innlegget jeg kommenterer på og dette innlegget mitt her. Nei, han driter nok ikke meg, men jeg blir såret. Men det får så være.. Men men, sånn er det vel avogtil, livet byr på utfordringer Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hehe, ja, kanskje det... Men jeg blir oppgitt, og igjen, klart barna går først, men å gi beskjed er noe han kan gjøre. Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Du kan også si i fra, når han mener at kostnaden antagelig er for høy. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Fortell mannen din at du skal møte eks'en hans. Eller gjør det rett etterpå. La ham i hvert fall ikke få høre om møtet av henne; det tror jeg ikke vil være noen fordel. Hvis hun ikke forandrer adferd etter et slikt møte og en oppklarende prat, så er det egentlig bare du som kan gjøre noe med hvordan du føler (hvis din mann fortsatt ikke vil si noe til sin eks). Lettere sagt enn gjort, I know ... Hey, kanskje du skulle da en prat med eks'ens nye partner? Lenke til kommentar
toreber1 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ta kontakt med Dagsavisen, [email protected], de har et eget forum for slike saker. Det betyr neppe at saken automatisk kommer i avisen, men for sikkerets skyld kan du skrive at din e-post IKKE skal i avisen. Mvh Tore Berg Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Sier du KLART i fra hvordan dette er for deg? Jeg synes han kunne ha ordnet opp i dette for deg. Ikke skal han akseptere at moren til sine barn lyver, spesielt når det er mot hans egen samboer. Han har den daglige kontakten, og kjenner henne best. Derfor bør han ta seg av dette. At han ikke vil si noe fordi det blir bråk mellom dem, tror jeg ikke han vil ta så mye hensyn til hvis han vet hvordan dette er for deg. Enten blir det bråk med henne, eller så blir det bråk med deg. Gjør dette klart for ham. Jeg har igjen snakket med han! Og han rikker seg ikke, mener jeg må bare finne meg i det, men hallo, det gjør jeg ikke, skal jeg finne meg i at hun slenger dritt om meg og lyver? Lurer på hva hun har gjort med han, siden han ikke tør å si imot han, mens meg betyr ikke noe!! Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Da har du ikke bare et problem med eksen til samboeren din, men også et problem med samboeren din. Du må nok konfrontere både han og henne med dette. Han er tydeligvis ikke mann nok til å gjøre noe, både fordi han mest sannsynlig er tøffel, og med hensyn til barna og fremtiden med moren som kan lage bråk. Det viktigste er nok at du sier i fra til henne på en skikkelig måte. Vis at i hvert fall du er moden nok til å ta dette opp ansikt til ansikt, uten å slenge drit, slik hun gjør. Ellers må du bare prøve å heve deg over drittslengingen hennes og komme deg videre. Endret 20. mai 2011 av Antatra Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ja, for en tøffel. En mann som ikke vil risikere noe så uviktig som samværet med to av sine barn, fordi hans samboer er redd for å gjøre eksen hans irritert. Det er jo helt klart at mannen har minst å tape. Tenk, å måtte gjøre noe selv. Det ville være fælt det. Dere to er en skam for alle de kvinnene som har kjempet for likestilling. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Ja, for en tøffel. En mann som ikke vil risikere noe så uviktig som samværet med to av sine barn, fordi hans samboer er redd for å gjøre eksen hans irritert. Det er jo helt klart at mannen har minst å tape. Tenk, å måtte gjøre noe selv. Det ville være fælt det. Dere to er en skam for alle de kvinnene som har kjempet for likestilling. Dette handler no ikke om samvær eller de barna de har i lag, hun kan faktisk ikke bare nekte han samvær pga om han gir hun en beskjed. Reglene er ikke så firkanta! Og det at jeg snakker til hun, kan jo jo gjøre det hele verret! Og igjen det har ikke noe med barna å gjøre, de er dessuten gamle nok til å bestemme selv kor de vil være! Handler om at han ikke kan si imot hun! Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ja, for en tøffel. En mann som ikke vil risikere noe så uviktig som samværet med to av sine barn, fordi hans samboer er redd for å gjøre eksen hans irritert. Det er jo helt klart at mannen har minst å tape. Tenk, å måtte gjøre noe selv. Det ville være fælt det. Dere to er en skam for alle de kvinnene som har kjempet for likestilling. Det handler ikke om å miste samværet, men om å ha et noenlunde greit forhold med barnas mor. Motsatt står forholdet til hans samboer og deres felles barn. Slik sett mener jeg at de som par, sammen, burde forholde seg til eksen slik at det er klart at slik oppførsel ikke er godtatt. Eksen har allerede forlatt ham (eventuelt omvendt), det er lite annet hun kan gjøre enn å forsøke å lage helvete. Noe jeg mener hun allerede er i gang med. Da har det mye mer for seg at de sammen har en felles front, og at samboeren hennes også gir uttrykk for at han står på sin samboers side. Selvfølgelig kan en forsøke å gjøre noe selv, men virkningen er nok større om samboeren står på hennes side, og ikke er avvikende og usikker. Da er det jo lett for eksen å lage enda mer bråk. Når det kommer til din siste setning er jeg usikker på om det er meg og TS du referer til som "Dere to [...]" Vil bare ha på det rene at jeg er mann. Hvorfor du trekker inn likestilling her forstår jeg heller ikke. Poenget jeg prøver å formidle er at et par står sterkere sammen, uavhengig av om det grunnet likestilling er den ene eller den andre som burde gjøre noe her. Lenke til kommentar
Hippocleides Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg håper da bare at disse to hønene ikke er like dårlige til å høre etter, begge to. 1 Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Sier du KLART i fra hvordan dette er for deg? Jeg synes han kunne ha ordnet opp i dette for deg. Ikke skal han akseptere at moren til sine barn lyver, spesielt når det er mot hans egen samboer. Han har den daglige kontakten, og kjenner henne best. Derfor bør han ta seg av dette. At han ikke vil si noe fordi det blir bråk mellom dem, tror jeg ikke han vil ta så mye hensyn til hvis han vet hvordan dette er for deg. Enten blir det bråk med henne, eller så blir det bråk med deg. Gjør dette klart for ham. Jeg har igjen snakket med han! Og han rikker seg ikke, mener jeg må bare finne meg i det, men hallo, det gjør jeg ikke, skal jeg finne meg i at hun slenger dritt om meg og lyver? Lurer på hva hun har gjort med han, siden han ikke tør å si imot han, mens meg betyr ikke noe!! Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Det er ikke nødvendig noe hun har gjort mot ham, men konsekvensene for ham er store. Det finnes nok av eksempler på menn som ikke har oppført seg slik exen krever og har mistet omsorgen for egne barn. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Sier du KLART i fra hvordan dette er for deg? Jeg synes han kunne ha ordnet opp i dette for deg. Ikke skal han akseptere at moren til sine barn lyver, spesielt når det er mot hans egen samboer. Han har den daglige kontakten, og kjenner henne best. Derfor bør han ta seg av dette. At han ikke vil si noe fordi det blir bråk mellom dem, tror jeg ikke han vil ta så mye hensyn til hvis han vet hvordan dette er for deg. Enten blir det bråk med henne, eller så blir det bråk med deg. Gjør dette klart for ham. Jeg har igjen snakket med han! Og han rikker seg ikke, mener jeg må bare finne meg i det, men hallo, det gjør jeg ikke, skal jeg finne meg i at hun slenger dritt om meg og lyver? Lurer på hva hun har gjort med han, siden han ikke tør å si imot han, mens meg betyr ikke noe!! Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Det er ikke nødvendig noe hun har gjort mot ham, men konsekvensene for ham er store. Det finnes nok av eksempler på menn som ikke har oppført seg slik exen krever og har mistet omsorgen for egne barn. Da er det noe gale med rettsvesenet i dette landet! Skal mye til for at hun skulle klart å nektet han omsorg! Men men, jeg har sakt til han hva jeg syns om saken, og kommer det mere no, så får jeg snakke med hun selv! ^TS Postet av anonym: dd20699ec1c35b5ce9c30e5ee9ac87bf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå