Turbotroll Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Er det noen som vet hva som typisk skjer når lydkortet ryker? Jeg hørte en sammenhengende rar lyd fra pcen som varte i ca 30 sekunder. Og nå forsvinner lyden helt plutselig, og kommer tilbake igjen. Noen som tror de vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Om lyden er fra kabinettet kan det være vifter eller harddisk (eller PSU-spole) Om den kom fra høytalere vil jeg anta at windows ba dem spille den lyden. Noen programmer kan ha lyder (chat, musikkspiller, spill, internett), og når disse henger lager de gjerne en loop av lyd som går i noen millisekunder x 100. Om det er driver eller kabelfeil er det gjerne også rare lyder. Når lydkortet fysisk blir ødelagt er stillhet ofte en indikator. Lenke til kommentar
Turbotroll Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Om lyden er fra kabinettet kan det være vifter eller harddisk (eller PSU-spole) Om den kom fra høytalere vil jeg anta at windows ba dem spille den lyden. Noen programmer kan ha lyder (chat, musikkspiller, spill, internett), og når disse henger lager de gjerne en loop av lyd som går i noen millisekunder x 100. Om det er driver eller kabelfeil er det gjerne også rare lyder. Når lydkortet fysisk blir ødelagt er stillhet ofte en indikator. Lyden kommer og går i alle programmene jeg har prøvd så langt. I windows media player, på youtube osv. Har bærbar forresten. Hva kan jeg gjøre om det er driver, eller kabelfeil? Må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvor lyden kommer fra. Mulig det er innebygget høytaler? Endret 19. mai 2011 av Turbotroll Lenke til kommentar
Turbotroll Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg har nå funnet ut at lyden funker helt fint med headset. Så da er det hlytalerene det er noe galt med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå