Gå til innhold

Ta med hund på visning?

Husdyr på visning  

14 stemmer

1. 1. Vil det lønne seg å ha med, i mitt tilfelle, hunden min på visning for å gi et bedre inntrykk ovenfor husvært?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det lønner seg å ta med husdyret sitt, i mitt tilfelle, hunden min på visning når jeg nå skal lete etter leilighet å leie. Vil husvært sette pris på dette eller vil det være dumt? Annonsene jeg ser på er kun annonser der det ikke står oppført om dyr er tillatt. Hva vil husvært tenke om det? Svar gjerne på voten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke gjort det uten og ha forhørt meg med huseier først på grunn av at du ikke vet om personen er allergisk eller redd for dyr. I tillegg kan det komme andre på visning senere som reagerer på hundehår.. Så nei, jeg ville ikke gjort det.

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å generalisere her, jeg kjenner mange greie hundeeiere, men er det en ting jeg ikke kan fordra, så er det de forbanna folka som tror alle automatisk digger bikkja deres. Jeg liker ikke hunder (er ikke redd for dem, synes bare de er noen ufordragelige dyr), og hater det når bikkjer kommer og snuser meg i skrittet mens eieren står og flirer som en forbanna molbo mens han sier at hunden "bare vil leke". Ja vel, så fint, det vil ikke jeg.

Poenget mitt: Hvis jeg skulle selge/leie ut et hus, og en jævel dukka opp med hund, hadde jeg ikke akkurat fått et godt inntrykk av vedkommende. I tillegg har du folk som er allergiske og/eller redde, som nevnt over.

Så nei, ikke ta med hund.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er utleier selv og jeg vil ikke leie ut til noen med hund, men samtidig, vi mennesker er lette å "lure". Jeg ville faktisk råde deg til å ta med hunden, slik at utleier får muligheten til å hilse på, men jeg ville ikke råde deg til å ta med hunden inn i leiligheten. Parker den utenfor. Så kan dere evt gå utenfor sammen med utleier på slutten av visningen...

Dette fungerer antagelig bedre på alene-visninger...

Lenke til kommentar

Hund hører ikke hjemme på en visning. Om det er stygt vær ute så kan hunden bli skitten på labbene sine osv osv.

Støtter alle punktene som de andre har nevnt på hvorfor en hund ikke bør taes med på visning.

Forstår heller ikke hvorfor en husvært skulle bli imponert hvis du tok med deg dyret ditt.

Stemte Nei, men det var vel ikke en bombe etter det jeg skrev ;p

Lenke til kommentar

Jeg har ingen tro på at huseier ville vært imponert, men jeg ville anta at det er større sjanse for å få leiligheten på tross av dyreforbudet om eieren blir sjarmert av dyret... Longshot, men det er det nå engang å få leie leilighet uansett når man har dyr...

Lenke til kommentar

Eg vil tru det er større sjanse for at bikkja påverkar inntrykket av deg i negativ retning, enn i positiv retning. Eit leieforhald er sjeldan for evig tid, og mi erfaring er at utleigar ofte ser etter ein leietakar som reduserar verdien av utleieobjektet minst mogleg. Det finst sjølvsagt mange trivlege utleigarar, eg har ein, men du treng ikkje leite så veldig lenge for å finne utleigarar som er så kyniske at det ville gjort ei datamaskin misunneleg.

Du kan vere flink til å rydde opp etter bikkja (hår o.l.), men eit dyr er ein gong eit dyr, for nokon. Klør er klør, og avhengig av materiale kan det lage merke som ikkje er like enkle å få bort.

Om dette ligg i eit område der bikkja kan vere sjenerande for naboar (som at den bjeffar dagen lang) kan òg vere relevant for vurderinga utleigar gjer. Eg ville ikkje tatt med bikkja, men prøvd å "kjenne etter" kva for utleigar dette er, evt. om han/ho har dyr sjølv, og tankar om store og små dyr i leiligheten. Om du allereie har møtt utleigar veit du kanskje noko om dette frå før.

Om du skal ha den med bør du i alle fall gjere ditt beste for å vise at du har reell kontroll på bikkja - slik at andre oppfattar at du har kontroll på bikkja. Om ein person ikkje vil leike, så får du bikkja til å slutte å leike. Set bikkja frå deg medan du ser, og vis at den kan halde fred utan at du gjev den full merksemd heile tida. Om dette ikkje er gjennomførbart skal du ikkje ha med deg bikkja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...