Halvorsen123 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Har en BMW 320i stående og lurer på å skaffe meg effektanlegg Har hørt at Scorpio skal være veldig bra, noen som har andre meninger? Alle svar velkommne Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Scorpio er en av ford sine biler, og har ikke noe med eksos til bmw å gjøre... Scorpion derimot, er et eksosmerke Når det er sagt, så vil det ikke gi noen merkbar effekt hvis det er det du er ute etter. Simons eksos er helt greit, og koster litt midre. http://www.simons.se/Avgassystem/BMW.htm Bilxtra har simons bla. http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/tuning-og-bil-utvendig/eksos/simons-sportssystem/bmw_-simons-sportsystem/ Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Scorpio er en av ford sine biler, og har ikke noe med eksos til bmw å gjøre... Scorpion derimot, er et eksosmerke Når det er sagt, så vil det ikke gi noen merkbar effekt hvis det er det du er ute etter. Simons eksos er helt greit, og koster litt midre. http://www.simons.se/Avgassystem/BMW.htm Bilxtra har simons bla. http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/tuning-og-bil-utvendig/eksos/simons-sportssystem/bmw_-simons-sportsystem/ Mente Scorpion Akkurat på effektanlegg er jeg nokså grønn når sant skal sies Ønsker noe som gir både god lyd og noe mer futt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Tror du skal droppe og tro du får noe særlig effekt av "defektanlegg", det kan faktisk gå feil vei også. Uansett, simons har OK kvalitet og er relativt greit prisa. Et annet "tips" er å kjøpe et sportsluftfilter som er åpent vist det er "effekt" og lyd du er ute etter. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Eller bli 10 år eldre sånn som meg. Da sparer man de pengene! 4 Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Eller bli 10 år eldre sånn som meg. Da sparer man de pengene! hakke tålmodighet til det dessverre ;P Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Tror du skal droppe og tro du får noe særlig effekt av "defektanlegg", det kan faktisk gå feil vei også. Uansett, simons har OK kvalitet og er relativt greit prisa. Et annet "tips" er å kjøpe et sportsluftfilter som er åpent vist det er "effekt" og lyd du er ute etter. Forventer ikke å få mega effekt ut av effektanlegget jeg velger, men sant som du sier så er sportsluftfilter også akktuelt Får skikkelig "boost" så tar jeg meg heller bryet med å sette inn en turbo Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Eller bli 10 år eldre sånn som meg. Da sparer man de pengene! hakke tålmodighet til det dessverre ;P Har selv hatt diverse biler og min første bil malte jeg gul med neongrønne felger. Og uten luftfilter. Hørtes ut om bilen gikk på nitro! Gremmes over det nå og at jeg ikke heller brukte resursene mine på utdanning! Jaja, lykke til med orgelpiper under bilen. Edit: Smiley. Endret 19. mai 2011 av Luske_Ludvig 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 HAHAHA TS: Gjør for all ikke 320ien din om til ei kebabtralle, hold det diskre. Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 HAHAHA TS: Gjør for all ikke 320ien din om til ei kebabtralle, hold det diskre. Planen er å holde karroseri og styling så orginalt som mulig det jeg skal jobbe med er det som ikke syns så godt Blir det for mye kebab i bildet så selger jeg den!! ^^ Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Eller bli 10 år eldre sånn som meg. Da sparer man de pengene! hakke tålmodighet til det dessverre ;P Har selv hatt diverse biler og min første bil malte jeg gul med neongrønne felger. Og uten luftfilter. Hørtes ut om bilen gikk på nitro! Gremmes over det nå og at jeg ikke heller brukte resursene mine på utdanning! Jaja, lykke til med orgelpiper under bilen. Edit: Smiley. Jeg forstår fult hva du mener Tingen er at jeg trenger en hobby til å fordrive tiden med når jeg er hjemme (jobber rotasjon i Nordsjøen ) og siden jeg liker å hålle på med og fordype meg i bil, motorer, utvendig reperasjon osv, så sier det seg nesten selv Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Tror du skal droppe og tro du får noe særlig effekt av "defektanlegg", det kan faktisk gå feil vei også. Uansett, simons har OK kvalitet og er relativt greit prisa. Et annet "tips" er å kjøpe et sportsluftfilter som er åpent vist det er "effekt" og lyd du er ute etter. Forventer ikke å få mega effekt ut av effektanlegget jeg velger, men sant som du sier så er sportsluftfilter også akktuelt Får skikkelig "boost" så tar jeg meg heller bryet med å sette inn en turbo På en 320i skal det godt kjøres å hente ut mer effekt ved bruk av slike mods. Om du skal bruke åpent luftfilter, må du bruke et cold air kit, slik at filteret ikke sluker inn varmluft fra motorrommet. Da vil du miste effekt. Helt ærlig, er det lite vits på den motoren. Effektanlegg vil heller ikke gi noen effektøkning, men vil fremheve lyden. Eisenmann/Scorpion er i toppsjiktet til BMW, mens Simons er "mest for pengene". Jeg synes dog lyden i Simons er skrøpelig. Jeg må si jeg flirer litt når du sier du skal "sette inn en turbo". Det er ikke bare å sette inn en turbo ser du Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Tror du skal droppe og tro du får noe særlig effekt av "defektanlegg", det kan faktisk gå feil vei også. Uansett, simons har OK kvalitet og er relativt greit prisa. Et annet "tips" er å kjøpe et sportsluftfilter som er åpent vist det er "effekt" og lyd du er ute etter. Forventer ikke å få mega effekt ut av effektanlegget jeg velger, men sant som du sier så er sportsluftfilter også akktuelt Får skikkelig "boost" så tar jeg meg heller bryet med å sette inn en turbo På en 320i skal det godt kjøres å hente ut mer effekt ved bruk av slike mods. Om du skal bruke åpent luftfilter, må du bruke et cold air kit, slik at filteret ikke sluker inn varmluft fra motorrommet. Da vil du miste effekt. Helt ærlig, er det lite vits på den motoren. Effektanlegg vil heller ikke gi noen effektøkning, men vil fremheve lyden. Eisenmann/Scorpion er i toppsjiktet til BMW, mens Simons er "mest for pengene". Jeg synes dog lyden i Simons er skrøpelig. Jeg må si jeg flirer litt når du sier du skal "sette inn en turbo". Det er ikke bare å sette inn en turbo ser du Har drevet litt research på dette og har kommet frem til at prosent økningen i effekten er så ubetydelig liten ved disse modsa. Så det må bli for lydens skyld at jeg skaffer effektanlegg Hehe, jeg vet det ikke er bare bare å montere turbo til motoren. Men legg merke til "Tar meg bryet" har vert med på det ett par ganger å kan love det er mye arbeid. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det verste med å montere turbo er jo at bilen ikke er i forskriftsmessig stand lenger. Dersom man ikke vil ta kampen opp med biltilsynet da. Men hvorfor? De eneste du imponerer med turbo på en 320 er smågutter som er yngre enn deg. Damer merker ingen forskjell. Grow up! Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Det verste med å montere turbo er jo at bilen ikke er i forskriftsmessig stand lenger. Dersom man ikke vil ta kampen opp med biltilsynet da. Men hvorfor? De eneste du imponerer med turbo på en 320 er smågutter som er yngre enn deg. Damer merker ingen forskjell. Grow up! Hvem sa dette handlet om å imponere damer? Eneste som trengs da er ett imponerende utsene Planen min her er å bygge en bil som går som ei kule + at jeg liker å få bilen til å gå sidelengs, vennligst ikke tro dette handler om å være den kuleste gutten i gata -.- Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Skal du ha bil som går som ei kule holder det ikke med en ussel sugemotor. Sugemotor er dyrt å bygge bra. Kjøp eksos, gjør så det er klart til turbo. Bygg turbo asap Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Skal du ha bil som går som ei kule holder det ikke med en ussel sugemotor. Sugemotor er dyrt å bygge bra. Kjøp eksos, gjør så det er klart til turbo. Bygg turbo asap må skaffe meg riktig motor før jeg begynner på turboen har veldig lyst på en 3,6l M3 motor men ikke så lett å få tak i :S men muligt jeg går får 2,5 eller 2,8 så bygger turbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå