Gå til innhold

Mitt morsomste spill øyeblikk

Primoz

Anbefalte innlegg

Dette er fra de gamle dager, da command and conquer: generals var flunkende nytt. Som alle online spill der man kunne se sine egne stats, særlig når det lå en liten lokkebit i form av bedre titler og ikoner for de som hadde høyere rang, var de de som absolutt ville ta snarveier. Dette skjedde som regel via kart de selv hadde lagd der de hadde en enorm fordel, for eksempel kunne man starte i bunn av en dal med null ressurser der alt motstanderen trengte å gjøre var å knuse en demning... Ikke spesielt populært med andre ord. Det var en av disse fantastiske menneskene jeg møtte da jeg bestemte meg for å ta sjangsen med et uoffisielt kart.

Vi startet begge som GLA, den siden som ikke kan bruke fly, og vi startet på hver vår øy, han hadde en nøytral amerikansk flyplass og jeg hadde ca hele kinas atom arsenal plantet i nøytrale biler på min side, altså, han kunne lage fly, jeg kunne bli sprengt i fillebiter med en gang han hadde fly.

Heldigvis for meg har det seg sånn at en hver GLA bygning tåler å bli ødelagt, den kan nemlig bygges opp igjen gratis fra en bunker under bakken. Så jeg rusher til barracks, får ut noe infanteri som utvilsomt får et høyt antall jomfruer i himmelen etter at de løper bort til en av atombombene, skyter på den (vi vet jo alle at det er slik man detonerer et atomvåpen) og skaper en kjedereaksjon av slik magnitude at motstanderen min strengt tatt burde bli drept av tsunamien.

Allright, da får jeg jo allikevel bygd meg opp da, uten et utall atomvåpen i basen min, ulempen er at motstanderen min har bygd 5 supervåpen av typen SCUD storm. For dere som ikke har spilt generals, det å bli truffet med en scudstorm er omtrent som å bli kjørt over av et tog, for det første er det ganske vondt i det toget treffer, og dwersom du fortsatt ligger på skinnene så resten av toget kan kjøre på deg simulerer det greit opplevelsen av anthraxen som ligger i lufetn etter at SCUD stormen har truffet (ja, anthrax som kan ødelegge tanks og bygninger.) Heldigvis har jeg min egen skjulte SCUD storm i et hjørne, og jeg har smidd en plan!

GLA har nemlig en fiffig research kalt camoflage, som gjør at alle dine basiske infanterienheter er kamuflerte når de ikke angriper. I tilleg får du xp, ikke ulikt warcraft 3, hver gang du ødelegger en fiendlig enhet. Evnen jeg hadde siktet meg inn på var rebel ambush, lvl 3...

Det så relativt mørkt ut da hans fem SCUD storms bombarderte basen min med SCUD missiler og anthrax, men heldigvis trenger ikke GLA strøm for å drive basen sin slik som kina og USA, derfor klarte jeg allikevel å avfyre mine SCUDs tilbake. Etter denne vekslingen var stillingen; PD - 1 SCUD storm, motstander - 11 SCUD storms, alle med 6-8 minutter igjen før neste avfyring. Dessverre for motstanderen var planen satt i gang, og jeg hadde 2 rebel ambushes, dvs 20 infanteri enheter skjult i basen hans. Hva skulle dette hjelpe? Jo, infanteri enheter kan med en upgrade ta over bygninger. Når det var ett minutt til SCUD stormene hans kunne fyre av og tilintetgjøre meg var det på tide å handle. Med ett beordret jeg mine grupper på to og to av de totalt 20 enhetene mine i basen hans til å ta over hver sin SCUD storm. Det må ha kommet mildt overraskende på ham og hans ene quad cannon (Ja, hvorfor skal man egentlig lage tanks når fienden på ingen måte kan angripe?) og oddsen for å vinne gikk med ett fra 1000 mot 1 til 1 mot 1000, da hans egen base plutselig ble bombardert av aine egne SCUD storms...

Han forlot uten å si gg, tror ikke han prøvde seg på det stuntet igjen :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...