Gå til innhold

Hvilken mus egner seg til spilling?

Anbefalte innlegg

Hei!

Rett paa sak: Hvilken mus egner seg til spilling?

Jeg har en Optical Mouse Blue og IntelliMouse Explorer 3.0.

Har tenkt aa bestille fUnc1030 eller no.

Og hva er forskjellen med Bulk og Retail paa IntelliMouse Explorer 3.0?

Takker for alle hjelpsomme svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker her... Først spør du hvilken mus som egner seg best til spilling. Så sier du at du HAR en Optical Mouse Blue og en Intellimouse Explorer 3.0 (Hvilket skulle bety at du ikke behøver ny mus). Så spør du om forskjellen på Bulk og Retail på IE3.0, noe som tyder på at du lurer på å bestille en slik (Til tross for at du allerede har en). *Lettere forvirret* :-?

Uansett:

Intellimouse Explorer 3.0 funker vel glimrende til spilling...

Selv bruker jeg en MX 700 og en MX 500 (Avhengig av håndledd og batteri- status)

Retail : I fancy forpakning, ink. eventuelle manualer og alt sånt skit.

Bulk : Pakka i litt beskyttelse og stappa inn i noe papp.

Vet ikke hvor hjelpsomt det er her, men slik er nu dog livet...

Lenke til kommentar

hvilken mus som er best tror jeg er utelukket en vanesak!

men om musen begynner å bli "sliten" er det jo selvsagt bedre med ny mus som funker skikkelig....

Selv spilte jeg lenge med en biltema-mus :woot: den funka som f*** (noen ganger)

Lenke til kommentar
Personlig anbefaler jeg Logitec Dual Optical til spilling, plus en sUrface 1030 musematte.

:yes: Den musa eier, selv om min er gaaanske slitt...

(paddene under detter av, 3 av 5 er borte...)

Har også merket forskjell på scrollen... Foilltank har en tuuung en, Zephyros har en lett en, min er midt i mellom og best! :wink:

Lenke til kommentar
Personlig anbefaler jeg Logitec Dual Optical til spilling, plus en sUrface 1030 musematte.

:yes: Den musa eier, selv om min er gaaanske slitt...

(paddene under detter av, 3 av 5 er borte...)

Har også merket forskjell på scrollen... Foilltank har en tuuung en, Zephyros har en lett en, min er midt i mellom og best! :wink:

Scrollen er jo lett stille inn da bare å åpne opp musa og stille in fjerapinnen som går inni scroll hjulet. Knappene er en annen historie ganske plagsom å få en dual optical med feks en mouse1 knapp som er svak og slapp som bare det og en mouse2 knapp som minner om en intellimouse :/ kvaliteten på dual opticalen jeg fikk var etter min oppfatning dårligere en intellimouse 3.0. Da jeg prøvde naboen sin i.e 3.0 mus var jeg solgt ;)

ting som er dårligebra med dual optical er følgene

-Veldig liten og fingerne blir hengene å slenge utenfor musa og bremser innimellom opp bevegelsene dine den er også skeiv og unaturlig å sikte med

-Dårlige drivere

-Dårlig kvalitet på museknappene og scrollhjul i forhold til intellimouse 3.0

-Gummigrepet på siden blir veldig ekkelt å fettete

-Museføttene blir fort slitt og faller av

-Bare 800 dpi hvis du instalerer driverne

-ingen superkjente progamers bruker den!!1111 (tror en fra xpec har dual men xpec er ping h0rer så de tells ikke :p)

+kraftig ledning som ser ut som den tåler endel

+800 dpi tror ikke 2 optiske sensorer hjelper men..

ting som er bradårlige med intellimouse 3.0

+HeatoN bruker denn!!!!111 ^^

+Fine og responsive knapper tømmer jo en usp på noen få sekunder

+Bra drivere med untak av at man ikke kan disable mouse accel i intellipoint softwaren

+Ser ubenektelig kewl ut fra siden :D

+Veldig bra scrollhjul som ikke er for stramt og har et fint mønster som er lett å få tak på god kontroll over scrollen osv

+Hele hånden får plass på musa og du slipper at fingerne subber nedi musematta

+Har store og stødige museføtter

+5 års garanti i føge hjemmesiden til ms

-ledningen blir lett ødelagt på de gamle modelene brukte func klips men fortsatt

(dvs de som er sølvgråsvarte og ikke gråsølvgrå tror jeg siden en jeg kjenner fikk en gråsølvgrå i icemati.e 3.0 bundelen sin som han kjøpte for noen uker siden)

-Muse føttene glir heller dårlig på plastik matter straight out of the box jeg slipte denn med veldig fint kornet sandpapir fra microplex for å få av det ekle belleget som er under føttene når de er helt nye

-Scrollwheelet kan bli buggete og scrolle uten at du vill det

edit: hilsen lykkelig eier av intellimouse 3.0 som vanligivis ligger i plusscore :]

http://www.xp-data.com/product.asp?p=1622

muse matta som er inn nå er qpadsel pad og vist du er misfornøyd kan det umulig bli vanskelig å kvitte seg med den ;)

Lenke til kommentar

Netplanet i Haugesund hadde det oppsettet. Jeg syns det var helt forferdelig... :cry: Hadde tenkt å blekke 300kr på en fUnc, men etter netplanetturen er jeg i tvil...

Lenke til kommentar
Sier det en gang for alle:

Logitech MX500 er den beste musa til ALT! Har testet de fleste andre "gode" mus på markedet, og ingenting slår denne! Helt RÅ på spilling, får den aldri til å lagge!

MX500

Finnes ikke noe fasit svar på hva som er den beste musa siden det går på smak og behag... Har gutten en i.e 3.0 er det da ganske bortkasta å kjøpe en mx500 dessuten er han vandt til i.e 3.0 og det tar litt tid å venne seg til ny mus uansett.

Lenke til kommentar

dette har desverre absolutt ingenting med temaet å gjøre; beklager dette, men jeg måtte bare si det..

Jeg savner BeetleMouse jeg, den som man kunne få til Amiga før i tiden (kanskje også PC?!).. Den som var rød og hadde prikker som ei marihøne ! :) hehe.. Den var rå

Beklager igjen..

Med vennlig hilsen Bone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...