Gå til innhold

sRAW-filer fra 5dmkii vil ikke åpnes i CS4

Anbefalte innlegg

Har akkurat oppgradert til et 5dmkii, men problemet er at bildene ikke vil åpnes i Camera Raw. Jeg vet at problemet er at jeg tar bilder i sRAW, og at Photoshop har problemer med å gjenkjenne denne filtypen. Jeg har fått åpnet 5dmkii-filer før, men da måtte jeg installere en annen versjon av Camera Raw(jeg innbiller meg at det var 5.7), men etter at jeg fikk ny mac og installerte Photoshop på den klarer jeg ikke å få åpnet bildene, selv om jeg har prøvd mange forskjellige versjoner av Camera Raw.

Begynner å bli litt desperat, siden RAW-konverteringsprogrammer som følger med kameraet er veldig lite brukervennlig i forhold til Adobes RAW-konverterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å bli litt desperat, siden RAW-konverteringsprogrammer som følger med kameraet er veldig lite brukervennlig i forhold til Adobes RAW-konverterer.

DPP eer kanskje lite brukervennlig, men det er det programmet som konverterer raw-filene best.

Grunnen for at du ikke får støtte for 5D II er sikkert for at du har feil ACR plug-in.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du en borked pirat-versjon så har du nok problemet der - ellers vil jeg anta at det skulle kunne fungere hvis du oppdaterer programmet på riktig vis - har du prøvd å oppdatere Photoshop inne fra Photoshop-menyen? (Det kan man i alle fall på Windows..)

Lenke til kommentar

Har du en borked pirat-versjon så har du nok problemet der - ellers vil jeg anta at det skulle kunne fungere hvis du oppdaterer programmet på riktig vis - har du prøvd å oppdatere Photoshop inne fra Photoshop-menyen? (Det kan man i alle fall på Windows..)

Jeg har ikke en piratversjon, så det er ikke det som er problemet. Har prøvd å oppdatere Photoshop, men det funker heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...