Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Komplett.no, prising av gamle cpu'er

Anbefalte innlegg

Ikke mye å lage en tråd om kansje, men..

Jeg har drevet å tenkt på en billig oppgradering av CPU, Socket775, og kom over en Intel Q9650 til 2100kr på komplett.no, dette er jo alt for mye, og de var snille å satte den ned til 1300kr. men den gikk unna før jeg rakk å bestille. De hadde også en QX9650 og en QX9770, prisen var på flere tusen, noe det ABSOLUTT ikke er verdt. førstenevnte satte de ned til 2600kr. da jeg litt humoristisk sa att dette kan kalles en RAN, så jeg dette idag:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350447 7.785,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595186 11.250,-

En stk furt komplett ansatt? haha. :tease:

eller var jeg for utakknemmelig :roll::D

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel heller det at de ble lagt ut som demovarer da disse var krem de la krem av cpuer, og de er ikke mange nok til å holde alle priser på alle varer oppdatert til enhver tid.

Om du er veldig keen på en 775 cpu så har jeg en q9400 og en e8200... :p

Lenke til kommentar

poenget er att begge to ble satt opp i pris etter mailen min. den QX9770 CPU'en lå på 4500kr i går.

jeg har en Q6600 selv, men som en midlertidig (dog liten) oppgradering, så tenkte jeg å klokke skiten ut av en Q9650.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Nå er prisene nede i 2600/2900,-. Komplett har vel insett at dagene til Core 2 er over, men selv med nedsatt pris på 75% er de ikke verdt det.

Grunnen til at disse prosessorene var og er så hinsides overprisede er nok fordi de hadde ekstreme krav til kvalitet i tillegg til å være ulåste. Sannsynligvis var de rettet mot bedrifter med spesielle behov, eller entusiaster med mer penger enn vett.

Jeg hadde flaks og fant en Q9400 på demovare-seksjonen til kr 900 for en uke siden som nå har erstattet min trauste E7500. Er fornøyd med tanke på at alternativet ville vært å bruke kr 2500 på HK, RAM og en i5, så nå skal det overklokkes!

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Jeg har en E8500 i dag og hadde håpet å kunne oppgradere den til Q9650 eller lignende etterhvert. Men med prisene som fortsatt er på Socket 775 CPUer så tror jeg dette aldri vil skje. Selv i USA så koster Q9650 fortsatt over 1800 kr.

Jeg regner med butikkene har kjøpt CPUene inn dyrt og ikke vil selge med for mye tap men håper de tenker at det er bedre å få solgt de etterhvert... :)

Lenke til kommentar

Jeg har en E8500 i dag og hadde håpet å kunne oppgradere den til Q9650 eller lignende etterhvert. Men med prisene som fortsatt er på Socket 775 CPUer så tror jeg dette aldri vil skje. Selv i USA så koster Q9650 fortsatt over 1800 kr.

Jeg regner med butikkene har kjøpt CPUene inn dyrt og ikke vil selge med for mye tap men håper de tenker at det er bedre å få solgt de etterhvert... :)

Netshop har en demobrukt Q9550 til 1500,- Disse er jo mulig å klemme en god dråpe ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...