Teac Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hadde bilen inne på serivice og eu-kontroll i dag, og fikk en liten overraskelse da det ble funnet hele fire 2er feil. De skulle komme tilbake med pris for reparasjon, men ble litt nysgjerrig på hvor mye slik vil koste. Her er feilene: 2. Parkbrems for lang vandring. 2. Bremserør svekket pga rustangrep - Venstre midt 2. Parkprems for dårlig bremsevirkning - høyre 2. Støtdempere- lekkasje - venstre bak. Anmerkning: bremserør, høyre handbrems og dempere bak må byttes for gokjenning av eu. Er dette omfattende, og hvor mye må jeg regne med å punge ut? Bil er Ford Focus 99.mod Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Med forbehold om at jeg ikke vet hvordan denne bilen er utstykket m.t.p. bremser, så: Parkbrems vandring og virkning henger sammen. Siden du hadde kombinert service og PKK (service bør/skal inkludere evt justering av bremser), så må trolig "noe" byttes, men så mye mer enn 1-2.000,- gjetter jeg det ikke det vil komme på . Bremserøret; kommer helt an på hvordan det ligger til. Må f.eks drivstofftank tas ned for å bytte røret, kommer det gjerne opp i et par lapper. Ligger det derimot helt greit til, bør det ligge på under en tusing. Støtdempere: Kjenner som sagt ikke bilen, men er det som på endel andre nyere biler løst-stående dempere, er det fort gjort å bytte, maks 1 times arbeid pluss deler = maks 2.000,- for begge sider. Du må/bør bytte på begge sider samtidig. Spør evt om hva selve demperne koster. Enkelte bilmerker/modeller har uforholdsmessig dyre originaldeler, og hvor såkalte uoriginale (men tilsvarende kvalitet, som KYB, Sachs, etc) gjerne bare koster det halve. Men det varierer en god del fra merke til merke, jeg kjenner ikke Ford spesielt. Så mine gjetninger blir ganske vage, mildt sagt. Men et sted mellom 3 og 7 lapper for å ta alt samtidig. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Ok. Takk for input. 7 er vell ikke så gale når service og PKK kom på 4k. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Ok. Takk for input. 7 er vell ikke så gale når service og PKK kom på 4k. Vel, antall og type feil høres ikke urimelig ut på en bil som ikke er helt ny lenger, uten at du sier noe om KMstand Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Oi, det burde jeg. Det er en Ford Focus kombi, 1.6 bensin kjørt 141 000. 99. modell Endret 19. mai 2011 av Teac Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Oi, det burde jeg. Det er en Ford Focus kombi, 1.6 bensin kjørt 141 000. 99. modell OK. Da er ikke disse feilene unormale. Litt rart du ikke fikk en pris av verkstedet på arbeidet, men du kan iallfall ta kontakt med de igjen og be om det. Og intet hindrer deg å ta bilen til et verksted eller 2 til, og be om pris. Lenke til kommentar
darket Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 jeg ville nå ha sjekket bremserøret ditt, er ikke sikkert det er svekkelse i det hele tatt. sist gang jeg fikk påpekning på rør pusset jeg ned med meget fint sandpapir og fant ingen graverende rust i det hele tatt, lakket med antirust etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå