abdobe Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg håper jeg kan få litt hjelp til følgende: Jeg har et hjemmenettverk med Internet basert på Lyse 50/50 Mb, så hastigheten er rimelig god. Jeg har en D-Link 855 router hvor IP-telefon, Printer, NAS og en kabel til en D-Link Switch, som fordeler to klienter. Utover dette fungerer trådløst nettverk med ca 4 klienter + mobiltelefoner osv. daglig. Problemet er at én av de trådløse klientene streamer TV fra Canada på formiddagen. Det fører til at hele nettverket bremser opp. I mitt hode leverer Internet-leverandøren god nok linje til at dette ikke burde oppstå. Kan det rett og slett være at prosessoren i D-Link routeren ikke klarer å følge med? Dersom dere har forslag til en bedre løsning eller hvordan jeg kan isolere den enkelte klienten fra LAN, så setter jeg pris på det. Det er godt mulig at D-Link har løsningen i selve routeren, men jeg er rett og slett ikke teknisk nok til å finne dette selv. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Regner med du bruker siste tilgjengelige firmware på ruteren? DIR-855 har støtte for å sette opp en egen SSID for gjester. Dette finner du under Advanced/Guest Zone. Ville forsøkt å la TV-streameren bruke dette. Forsøk også med kabel for denne brukeren og se om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) OK, dette er greit å vite for alle som bruker D-Link 855, men det gjelder visst flere andre også. 1. Gå inn i administrasjonssiden, 2. Velg Setup 3. Velg Netowork Settings 4. Fjern haken i boksen Enable DNS relay. 5. Velg Save Settings og restart routeren. Problemet med disse routerne fra D-Link er at det er en bug som tvinger en til å restarte routeren hver dag (noen sier hver 2-3 dag). Om ikke får man disse symptomene: a) Maskinene i nettverket blir tregere og tregere generelt. Musen hopper og er vanskeligere å kontrollere. b) Nettsider laster sakte og nettverket blir ustabilt. c) Routingen disponeres på en måte som gjør at en maskin ødelegger for øvrige i nettverket Jeg har testet denne lille quick fixen med så langt godt resultat. Har ikke hatt behov for å restarte routeren på flere dager. Endret 22. mai 2011 av abdobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå