daton Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Kjøpte ny router for å forbedre internethastighet på stasjonær pc en etasje over router. Trodde Linksys E4200 var super, men jeg har fremdeles problemer med dårlig signal. Vil en Linksys USB adapter hjelpe meg? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=388722 Det er leveringstid på denne nå, finner ingen som har den på lager. Kan jeg benytte en annen leverandør, D-Link f.eks. Jeg har dårlig peiling på disse tingene og takker for hjelp. Gikk akkurat opp med en Samsung Laptop og satt meg ved siden av den stasjonære PC'en, utmerket signal... What to do? Endret 19. mai 2011 av daton Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hei Routerens plassering og hva som er mellom den og datamaskinen din er vel så vesentlig som hvorvidt mottakeren på pcen er sterk eller ikke. Signalet går ikke rundt noe som helst, så vist det er bra en plass, kan det være dårlig bare kun en meter lengre bort. Typisk betong venger, kjøleskap osv er ofte ikke ideelt. Poenget er, uten å ha undersøkt dette, kan det godt være mulig at selv med en ny mottaker så får du ingen forbedring. Lenke til kommentar
daton Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Hei Routerens plassering og hva som er mellom den og datamaskinen din er vel så vesentlig som hvorvidt mottakeren på pcen er sterk eller ikke. Signalet går ikke rundt noe som helst, så vist det er bra en plass, kan det være dårlig bare kun en meter lengre bort. Typisk betong venger, kjøleskap osv er ofte ikke ideelt. Poenget er, uten å ha undersøkt dette, kan det godt være mulig at selv med en ny mottaker så får du ingen forbedring. Skjønner, for meg ser det faktisk ut som om signalet ble dårligere etter å ha satt opp en router som er bedre på pairet. I tillegg, en laptop i samme posisjon som den stasjonære klarer seg supert. Gjør det ikke det mer sannsynlig at en Linksys USB adapter vil klare seg fint og gi godt signal? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hvor sitter det eksisterende trådløs adapteret i den stasjonære? Hvis det sitter på baksiden av maskinen og maskinen er vendt bort fra routeren så er det nok til å ødelegge signalet helt. Plassering av router og klient betyr uendelig mye for å oppnå et godt signal. Hvis signalet f.eks må gjennom en 10cm leca/murvegg på skrå så vil denne veggen i praksis bli 30-50cm avhengig av vinkel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Ja, at Laptopen står ved siden av PCen på en pult betyr nødvendigvis at de har samme forutsetningene. Jeg forbedret mitt trådløse signal veldig ved å koble senderen til en usb kabel forlenger slik at jeg fikk senderen opp på pulten. Årsaken, på andre siden av veggen står komfyren. Lenke til kommentar
daton Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Hei, Jeg har til nå brukt eksisterende nettverkskort (ikke Linksys)til å motta signal fra router. Dette har som sagt fungert veldig dårlig (en gammel DLink kommuniserte mye bedre med det nettverkskortet. I dag får jeg Linksys USB Adapter, noe jeg håper bedrer situasjonen. Prøvde å bestille denne http://www.amazon.com/Linksys-Interface-Industrial-Strength-Encryption/dp/B004W5YUP0/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1306304748&sr=8-5 på amazon, men var ikke til salgs utover USA.. Kommer tilbake etter at usb adapter er på plass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå