Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Går det bra om jeg får lite søvn 1 natt?

TheRocky

Anbefalte innlegg

Jeg har en prøve imorgen og den er stor har tenkt å øve til den lenge idag og jeg lurer på om det går bra vis jeg sover 3-4 timer inatt? Får jeg da fått jobbet bra med prøva imorgen på skolen ? Eller burde jeg helst få meg litt mer søvn for å huske mer?

mvh

jonas

Endret av loliap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok kanskje du burde sove litt mer enn 3-4 timer hvis du skal fungere normalt i morgen, men dette kan jo være individuelt.

Jeg vet ihvertfall at JEG fungerer dårlig med lite søvn, mens andre ikke merker det før de har fått lite søvn i flere dager.. :sleep:

Lenke til kommentar

Å våkne uthvilt og få i seg en god frokost før prøven vil antagelig gi deg bedre resultater enn mye pugging til langt på natt og lite søvn.

Den ekstra puggingen gir ikke nok til å overkomme den dårligere konsentrasjonen søvnmangelen mest sannsynlig vil føre til.

Dette er mine erfaringer hvertfall.

Helsemessig vil forresten ikke en natt med lite søvn ha noe å si på lengre sikt, men dagen etter vil du merke det en del.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har sovet lite, så kan jeg fungere bra i 4-5 timer på starten av dagen. Resten blir bare surr.

Jeg hadde prioritert søvn foran pugging hvis du har gjort noe særlig arbeid tidligere på året. Hvis du ikke har gjort en dritt så hadde jeg gamblet på å pugge og sove lite.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok testet ut hvor lite søvn man kan fungere på en helt annen dag enn når man har en viktig prøve. F.eks jeg kan klare meg med 1-2 timer stort sett på en velfungerende måte, så lenge jeg har mat. Mens min eks-kone blir fysisk dårlig med under 6 timer søvn...

Lenke til kommentar

Hehehe, lurt å jobbe hardt;) jeg Hører kanskje ut som en nerd, men jeg er sikker på at man angrer senere i livet om man har ikke jobbet hardt ;) Dessuten så kan man ikke forandre på noe om man får dårlig karakter ;)

Jeg ville nok testet ut hvor lite søvn man kan fungere på en helt annen dag enn når man har en viktig prøve. F.eks jeg kan klare meg med 1-2 timer stort sett på en velfungerende måte, så lenge jeg har mat. Mens min eks-kone blir fysisk dårlig med under 6 timer søvn...

Får håpe at jeg er lik som deg ;)

Lenke til kommentar

Samme her, har jeg stort sett hatt normal søvn i en periode kan jeg fint tåle en natt med 3-4 timers søvn uten store problemer. Men blir det flere av disse på rad blir saken en helt annen, da blir jeg totalt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...