CasterAnd Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hei. Jeg lurer på om det er mulig å ta bilder (med digitalkameraet) via datamaskinen? Jeg tenker meg et program, hvor man får se bildet fra digitalkameraet. Man trykker på en knapp, og vips, så har digitalkameraet tatt et bildet som man med en gang uten å måtte fikle med digitalkameraet, hente bildet inn på datamaskinen. Jeg har et Nikon Coolpix kamera. Lenke til kommentar
SULTHAN66 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hei, det du er på utkikk etter heter tethered shooting, oo her finner du et program du kan prøve: http://www.diyphotobits.com/download-diyphotobitscom-camera-control/ Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Leste du ikke hva jeg nettopp skrev? Nikon COOLPIX. Programmet støtter ikke Coolpix! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Relativt få kompaktkamera som virker med tethered/remote shooting. Det krever at fastvaren i kameraet er laget slik at man kan kommunisere signaler mellom kamera og PC via USB kabelen. Kamera bruker ofte en protokoll som kalles PTP/IP til kommunikasjonen. Om du er villig til å bruke Linux så finnes det et program som heter gPhoto2, som også støtter remote shooting på noen CoolPix. Og så har Nikon laget programvare til dette for noen Coolpix modeller. Ellers er faktisk Canon overlegne her, med unntak av de nyeste kompaktkameraene kan man ha remote shooting på de fleste av Canon sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå