Blib Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Problem: Bruker include til å ta med samme meny på alle sidene mine. Så har jeg en undermappe som skal ha samme menyen. Men når menyvalg 1 (Hovedsiden) peker til default.php og ikke ../default.php blir det problemer. Løsninger jeg har tenkt over: 1: Løsning: Flytte filene i mappen opp til hovedmappen. Problem: MANGE filer i rootfolder! 2: Lage en kopi av meny og legge denne i undermappen. Problem: En får 2 menyfiler som må endres hver gang en vil fikse på noe i menysystemet og da er hele vitsen borte med å bruke denne tekniken. 3: Ta copy&paste på det som står skrevet i menyfilen og lime det inn RETT under i samme mappe. Lage så et PHP script som sjekker om filen ligger i rootfolder eller subfolder og velge hvilken meny som skal vises. Meny #1 har link til default.php og #2 til ../default.php. Problem #1: To steder å endre hver gang. Men mye mindre arbeid enn å ha to forskjellige filer i to forskjellige mapper. Problem #2: INGEN anelse om hvordan dette gjøres! 4: Samme som over, med istedenfor adderer scriptet "../" foran filnavnet hvis filen er i subfolderen. Problem: Iallefall ingen anelse om hvordan dette kan gjøres! Så, er det noen som vet hvordan jeg kan løse problemet mitt på best mulig måte? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hmm. Hvis du f eks skal ha at meny.php?side=main går includer main.php i rootdir'en, kan du vel bare hardkode mappestrukturer? altså include(/home/bah/muh/$side);-ting Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Hmm. Hvis du f eks skal ha at meny.php?side=main går includer main.php i rootdir'en, kan du vel bare hardkode mappestrukturer? altså include(/home/bah/muh/$side);-ting Hmm.. Det er vel kanskje en ide ja. Må testes ut. Bare synd je ikke vet hvilken server siden skal bli hostet på enda. Men den addressen kan jo bare endres... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå