Gå til innhold

Daemon Tools fungerer ikke, får heller ikke avinstallert

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et problem med at Daemon tools ikke fungerer som den skal. Jeg har satt den til å starte opp når Windows starter. Det gjør den ikke, og image-filer fungerer ikke med DT. Det vil si at den gjør ingen verdens ting.

Tidligere har den ligget blant skjulte ikoner nederst til høyre på startmenyen. Den ligger ikke lenger der. Så jeg tenkte jeg skulle prøve å avinstallere det. Går da inn på "kontrollpanel", "programmer og funksjoner" og velger Daemon tools Lite fra listen, høyreklikker for å velge "Avinstaller". Så kommer avinstalleringsvinduet til DT, og jeg trykker neste. Jeg ser at den jobber i ca. 2 sekunder før vinduet forsvinner. Hvis jeg trykker på "Detaljer" står det at den jobber "kjører regsvr32" + etellerannet mer som jeg ikke får med meg.

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Litt frustrerende at det ikke funker.

Takk på forhånd.

Mvh Faller

EDIT: rettet noen skrivefeil

Endret av Faller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sørg for at DT ikke er aktiv før du prøver å avinstallere. Dvs. at det ikke ligger en image i stasjonen, og også at stasjonen er slettet. Sett DT til ikke å starte samtidig med Windows. Legg deretter ned DT (exit). Restart datamaskinen. Deretter prøver du å avinstallere DT via Windows egen prosedyre for dette.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke kan avslutte det noen sted fordi det ikke er noen ikoner tilgjengelig. Det ligger heller ikke under kjørende prosesser. Jeg kan jo prøve å sette den til å ikke starte opp med Windows.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Du skal jo se stasjonen under "Computer" (engelsk windows) på startmenyen, og kan avslutte den derfra. Prosessen heter DTLite.exe*32, forresten.

Eller i enhetsbehandling (Device Manager).

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg fikk fikset det. Problemet lå i firewallen. Hadde blokkert au_.exe

Bruker Comodo Firewall, så fiklet litt med den. Takk for svar uansett :)

Har desverre ingen prosesser med det navnet :(

Eneste stedet jeg kan gjøre noe er under enhetsbehandling. Men jeg legger ved bilde®.

Mvh Faller

Endret av Faller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...