nVIDIAsucks Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Er det noen som har en anbefaling å komme med? Jeg trenger noe som har minst fire kanaler og eventuell støtte for raid5 er en fordel men ingen nødvendighet. I første omgang har jeg tenkt å bruke den som en vanlig ide-kontroller, så den må fungere uten at man kjører raid. Pris under 2000 kroner er også en fordel Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Når du sier 4 kanaler tenker du 4 disker (de fleste 4 kanals kontroller kan nemmelig bare kjøre 1 disk pr kanal) eller tenker du 4 kanaler med 2 disker hver = 8 disker? Skal du ha plass for 8 disker, til under 2000, samme om du skal ha RAID5 eller ikke så er det bare et alternativ, RocketRAID 404/454 (samme kort) til ca 1000kr, finnes i prisguiden. Skal du ha noe litt kraftigere (kjappere under RAID5) så er det jo 3ware, promise og adaptec - eneste under 2000 er Promise SX4000, men merk deg at den kjører ikke mer enn 4 disker. Den har også plass for en (opptil) 256MB brikke med SDRAM, buffer Igjen, ta en titt i prisguiden, så velger du avansert søk, der kan du søke etter de kriteriene du ønsker - der er også linker til produsentens informasjon og noen tester etc. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Takker, bukker, nikker og neier for svar. Med 4-kanals mente jeg egentlig åtte disker, men da lærte jeg i alle fall noe nytt i dag også . To disker på samme kabeil i et raidoppsett vil vel uansett svekke ytelsen en god del? Hvilken vil du anbefale av rocketraid454 og promise sx4000? Kortet skal brukes i en filserver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå