Kiseijuu Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg er absolutt ingen audiofil person i det hele tatt så om noen kunne sett over oppsettet mitt å gitt en thumbs up/down hadde vært veldig behjelpelig. Forsterker Pioneer SC-LX73 Senter og bak: DALI FAZON LCR Front: System Audio XP60 Sub: ???? Forslag på sub? Jeg har ikke noe smart sted å gjemme den så helst en som ser bra ut uten og være for stor. Hadde originalt planlagt å bare ha Dali Fazon LCR på alle modulene, men har kommet til den konklusjonen at det ser bedre ut med gulvstående fronthøyttalere. Valget av System Audio sine XP60 høyttalere går bare på at jeg syntes de var stilige. Er åpen for andre forslag om System Audio sine ikke er et godt valg. * Forsterkeren og Dali Fazon høyttalerne har 6 impedans, fronthøyttalerne har 8 impedans, gjør dette noe? * Andre ting? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 At en "absolutt ingen audiofil person" vil bruke 32k på "audio" forbauser meg. For en som er absolutt ikke er audiofil i det hele, ville nok blitt mer enn nok fornøyd med et hjemmekinoanlegg til 5000-8000. Men du mener vel kanskje ikke teknisk anlagt nok, men med interesse for prikkfri (og litt til) lyd. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg ser at du har valgt så tynne komponenter som mulig, om størrelse og god lyd er viktig så må du nesten ta en kikk på Mirage sine surroundsett http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/receiver-hoyttalere/hoyttalere/MMX51/mirage-5-1-hjemmekinopakke?scid=11781 De er små, men spiller veldig stort, det eneste å utsette er at subwooferen kan bli i minste laget om du skal dra på skikkelig, men det er jo "bare" å skaffe en kraftigere en. De er rett og slett noe av det bedre jeg har hørt av små surroundsett. Lenke til kommentar
Kiseijuu Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Bakhøyttalerne må være tynne og avlange da de skal henges på en tynn veggflekk på venstre og høyre side av stor verandadør. Vurderte også noen fra Klipsch, men disse var litt tykkere og dyrere. Jeg har hatt Logitech sitt z5500 anlegg i rundt 7 år som nå har gått i stykker. Det var uansett på tide å bytte ut. Har også flyttet siden den gang og har nå en stue på ca 45kvm som skal fylles med lyd. Om 30K er mye for et anlegg spørs jo hvem du spør. Har hvertfall ikke tenkt å bytte ut med det første... Jeg setter pris på god lyd som alle andre, men kjenner til minimalt av de tekniske begrepene som brukes når man leser om et slikt anlegg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg tror ikke du innser hvor små mirage høytalerne er, ta en titt på dem. De er vel verdt pengene. Skal du gå opp et skritt på lydstigen så er store gulvstående i klassen Jamo S608 neste skritt, dise klarer seg uten subwoofer, men er store og trenger litt forsterkerkraft. Lenke til kommentar
Kiseijuu Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg tror ikke du innser hvor små mirage høytalerne er, ta en titt på dem. De er vel verdt pengene. Skal du gå opp et skritt på lydstigen så er store gulvstående i klassen Jamo S608 neste skritt, dise klarer seg uten subwoofer, men er store og trenger litt forsterkerkraft. Mirage 5.1 settet er smått, men er de laget til å være veggmontert? Det kommer jo til å se ut som veggen har vorter. Jeg hadde uansett tenkt meg noe kraftigere. Jamo settet er for fysisk stort igjen, spesielt bakhøyttalerene. Hadde jeg gått bare for størrelse så hadde jeg vel skaffet meg Bose, enda det er overpriset. Jeg er noe låst til størrelse på bakhøyttalerne, men ellers får jeg plass til det meste. Forsøker å få det stilrent og ikke så altfor stort. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jamo s608 er så vidt jeg vet intet sett, bare fronthøytalere. Fordelen med disse er som sagt at du ikke trenger noen subwoofer, og selv om de er høye så er de veldig smale og tar relativt liten plass på gulvet. Bose har ingenting å stille opp med mot mirage i side-by-side testlyttinger jeg har gjort flere ganger. Du får også fronter i mirage-settet som er gulvstående som har en veldig unik nærhet og som er veldig smale. Det er to av de høytalerparene som låter klart best under 10 000kr, klipsch RF-62 møter mye gode kritikker også, men de er alt for slitsommme å høre på i lengden for min smak, dette er også et gigantisk par med høytalere. Nå har jeg ikke hørt på system audio høytaleren, men den har litt av det samme "angrepsprinsippet" som mirage kjører på med i sine gulvstående, med mange mindre elementer. Greia med mirage er jo deres omnipolare diskant og mellomtone som lar deg nyte lyden uansett hvor i rommet du er, uten at det påvirker nøyaktigheten og separasjonen i nevneverdig grad. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 De aller fleste skikkelige sett gir Bose bank - spesielt på mellomtonegjengivelsen. Dali kommer med en ny gulvstående Fazon F5 i løpet av sommeren om du kan vente litt med frontene. Den blir meget lekker og vil ha samme lydkarakter som Fazon LCR. Det vil lydmessig være gunstig med samme klang fra front-høyttalere og senter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå