jofr6 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Hei! Jeg har kommet opp i eksamen i Markedsføring og Ledelse 2 på vg3. Oppretter denne diskusjonsiden så folk som har kommet opp i dette kan diskutere og få en større forståelse av forbredelsesdelen som blir utgitt på udir.no imorgen (Fredag 20.mai klokken 9). Håper denne tråden vil være til hjelp for samtlige elever. Vedlegger link til vurderings/sensorveiledningen for i år som viser hva som må inkluderes på eksamen http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/V2011/Vurderingsveiledninger/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_vurderingsv_BM_2011.pdf På denne siden vil forbredelsesdelen bli publisert klokken 9 : http://www.udir.no/Artikler/_Eksamen/Forberedelsesdeler-til-eksamen-i-videregaende-opplaring/ Endret 19. mai 2011 av jofr6 Lenke til kommentar
jonfilip Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Halla! Jeg har også kommet opp i Mrk 2, vg3 :-) Konge at du har opprettet dette, jeg skal følge med og komme med innspill;) Jeg har sett på tidligere eksamner i mrk, og da har det vært 11 spørsmål som har gått igjen og igjen. ------ står for enten bedriften,firma osv. som vi kan få om på forbredelsesdelen imorgen ^^ 1) Formuler markedsmål for -------, ved hjelp av et målhierarki. 2) Gjør rede for ----- som merkevare, og analyser den betydning dette har for hvordan ------ er posisjonert i markedet. 3) Vurder tiltak for å motivere og utvikle personalet som ledd i internmarkedsføringa til -------. 4) Vurder sammenhengen mellom samfunnsansvaret og omdømmet til -------. 5) Beskriv ---- sin forretningsidé. 6) Gjør rede for valg av segment på bedriftsmarkedet for -----. 7) Gjør rede for ulike kommunikasjonstiltak med hensyn til salg på bedriftsmarkedet og betydningen av personlige relasjoner i markedsføringen for -----. 8) Drøft etiske begrunnelser for å sette miljøspørsmål i fokus i markedsføringen av ----. 9) Gjennomfør en konkurrentanalyse for -----. 10) Gjør rede for hvilke merkeelementer som vil være viktige for ----- når det gjelder merkebyggingen. 11) Vurder hvordan ------ kan arbeide med planmessig rekruttering og kompetanseutvikling i organisasjonen. Så hvis vi jobber "sammen" om å svare mest og best mulig på disse spørsmålene så kan vi ha en veldig stor sjans og fordel på eksamenen til Mandag ^^ Endret 19. mai 2011 av jonfilip Lenke til kommentar
Henrik92 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Heisann! Jeg har også kommet opp i markedsføring og ledelse 2. Fikk forberedelsesdelen min nettopp, og den handler om DNT-ung. Skal komme med innspill her etterhvert Lenke til kommentar
jonfilip Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Dere som har Facebook, så kan dere like siden "DNTung" og de vil legge ut opplysninger og svar relatert til eksamenen peace out! Lenke til kommentar
EliSof Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 jeg lurer litt på hva dere mener er viktig å finne ut om angående denne oppgaven? jeg har funnet en del informasjon men er ikke sikker på om det er det rette jeg har sett på? kan noen hjelpe meg? takk på forhånd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå