Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Markedsføring og Ledelse 2 (Våren 2011)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kommet opp i eksamen i Markedsføring og Ledelse 2 på vg3. Oppretter denne diskusjonsiden så folk som har kommet opp i dette kan diskutere og få en større forståelse av forbredelsesdelen som blir utgitt på udir.no imorgen (Fredag 20.mai klokken 9). Håper denne tråden vil være til hjelp for samtlige elever. :)

Vedlegger link til vurderings/sensorveiledningen for i år som viser hva som må inkluderes på eksamen

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/V2011/Vurderingsveiledninger/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_vurderingsv_BM_2011.pdf

På denne siden vil forbredelsesdelen bli publisert klokken 9 :

http://www.udir.no/Artikler/_Eksamen/Forberedelsesdeler-til-eksamen-i-videregaende-opplaring/

post-184416-0-61938600-1305800354_thumb.jpg

Endret av jofr6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla!

Jeg har også kommet opp i Mrk 2, vg3 :-)

Konge at du har opprettet dette, jeg skal følge med og komme med innspill;)

Jeg har sett på tidligere eksamner i mrk, og da har det vært 11 spørsmål som har gått igjen og igjen.

------ står for enten bedriften,firma osv. som vi kan få om på forbredelsesdelen imorgen ^^

1) Formuler markedsmål for -------, ved hjelp av et målhierarki.

2) Gjør rede for ----- som merkevare, og analyser den betydning dette har for hvordan ------ er posisjonert i markedet.

3) Vurder tiltak for å motivere og utvikle personalet som ledd i internmarkedsføringa til -------.

4) Vurder sammenhengen mellom samfunnsansvaret og omdømmet til -------.

5) Beskriv ---- sin forretningsidé.

6) Gjør rede for valg av segment på bedriftsmarkedet for -----.

7) Gjør rede for ulike kommunikasjonstiltak med hensyn til salg på bedriftsmarkedet og betydningen av personlige relasjoner i markedsføringen for -----.

8) Drøft etiske begrunnelser for å sette miljøspørsmål i fokus i markedsføringen av ----.

9) Gjennomfør en konkurrentanalyse for -----.

10) Gjør rede for hvilke merkeelementer som vil være viktige for ----- når det gjelder merkebyggingen.

11) Vurder hvordan ------ kan arbeide med planmessig rekruttering og kompetanseutvikling i organisasjonen.

Så hvis vi jobber "sammen" om å svare mest og best mulig på disse spørsmålene så kan vi ha en veldig stor sjans og fordel på eksamenen til Mandag ^^

Endret av jonfilip
Lenke til kommentar

jeg lurer litt på hva dere mener er viktig å finne ut om angående denne oppgaven?

jeg har funnet en del informasjon men er ikke sikker på om det er det rette jeg har sett på?

kan noen hjelpe meg? :D

takk på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...