Hyd Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 De fleste jeg kjenner aner ikke hva Peak Oil betyr engang, så i fra mitt synspunkt så har veldig mange ikke skjønt det. Mulig det er et isolert tilfelle her jeg bor, men tviler Syns det sløses mer en noen gang i samfunnet, overforbruk overalt, folk klarer ikke sortere søplen sin engang.. Lenke til kommentar
Johnt2 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 OECD`s miljørapport om Norge slår i korthet fast at drivstoffprisene bør økes drastisk. Aftenposten har vært tydeligst med å gjengi at bensinprisen bør ligge på 25 kroner per liter. Prisene på drivstoff er et sårt tema for mange. Flere og flere protesterer mot økte avgifter på bensin og diesel. Kanskje de burde holde kjeft. Når 999 av 1000 forskningsrapporter slår fast at klimaendringene er påvirket av menneske-påvirkede CO2 utslipp, så klarer altså noen kverulanter å så tvil rundt et overveldende flertall, og høste støtte til den ene promillen som mener det hele er naturlige sykluser. Du finner mange ytringer på nettet om at global oppvarming bare er propaganda for at den gemene hop skal redusere sitt personlige forbruk og sin bevegelsesfrihet. Disse ytringene er lettere å lese for den gemene hop enn en kjedelig forskningsrapport. Med sommerbris i håret og sola i ansiktet er det lett å glemme den stygge vinteren i Oslo (og Bergen, Stavanger og Tromsø). Vinteren da titusenvis av byborgere blir sjuke og tusenvis dør som følge av at de puster inn dritten fra bilister på vei til jobb og fra jobb. Byboere som bor nær en trafikkåre kan sikkert hente fram fra minnet den sterke lukten av dritt som virvles ned i luftveiene og inn i dine dypeste lungeblærer. les mer her om du vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå