Yeaman Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hallo, for en stund siden så kjøpte jeg en bærbar pc. Eneste problemet er at jeg har så sykt lite diskplass på stasjon: OS(C:). Så nå lurer jeg på om det er noen enkle måter jeg kan få overført diskplass fra stasjon (D:) til stasjon OS(C:)?? Please help me Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Det burde la seg gjøre. Må vite hvilken Windows versjon du har. Og legg ut et bilde av Diskbehandling (se min signatur). Lenke til kommentar
Yeaman Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 http://bildr.no/view/885708 Jeg bruker Windows 7. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Ser at D: er en logisk partisjon, og da blir dette litt vanskelig. Men du burde heller vurdere hvordan du bruker lagringsplassen. Det er ikke nødvendig å lagre alt på C: Du har 150 GB på C: og 50% ledig. Man klarer seg godt med bare 80 GB på C: når man organiserer lagringen på en riktig måte. Alt av egne datafiler (musikk, bilder, nedlastinger, etc) bør ligge på D: Man kan f.eks flytte "Dokumenter" over til D. Spill kan også installeres på D, det er bare å velge lokalisering under installasjonen. 1 Lenke til kommentar
Yeaman Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Den er grei Tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Bare for å ha nevnt det: det er ganske enkelt å overføre alt av plass fra D: til C. (men ikke dermed sagt at jeg vil anbefale det). Først må alle filer overføres til C eller eksterndisk, slik at D: kan slettes. Så høyreklikker du på D: og sletter volum (logisk). Så høyreklikker du en gang til og sletter partisjon. Nå skal feltet der D: var være svart og hete "Utildelt") Så høyreklikker du på C: og velger 'Utvid' (ikke helt sikker på nøyaktig hva det står, men det er ikke så mye å velge i). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå