MT. Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg skal ut og reise i morgen, og har lyst til å kunne benytte meg av gps tjenester på mobilen også i utlandet. Men grunnet kostnadene på datatrafikk ønsker jeg ikke å bruke google maps og assited gps, men ser etter en fin løsning på "tradisjonell gps" (altså uten støtte fra tilhørende trådløse nett o.l.) og med kartpakke som ligger lokalt på selve telefonen, altså uten at kartutsnitt lastes ned underveis. Aktuelle leverandører kan jo være tomtom og Garmin, har lest at de også har kartprogramvare til android telefoner. I hovedsak ser jeg etter noe som fungerer fint i bymiljø ved normal gange, i første omgang London. Fint om det f. eks er mulig å kjøpe detaljerte kart av byer etterhvert som man måtte behøve det, men at det også er greie "basiskart" med et greit detaljinivå i utgangspunktet, for eksempel av Europa. Noen som har noen erfaringer? Ser altså etter: -3. parts kartsoftware til HTC Desire HD -brukes til gange, stort sett i bymiljø Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Mulig jeg ikke skjønner spørsmålet men har ikke "Locations" som ligger på telefonen din alt dette? Lenke til kommentar
MT. Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Mulig jeg ikke skjønner spørsmålet men har ikke "Locations" som ligger på telefonen din alt dette? Du har rett i det ja. Var av den formening at locations også lastet ned kart underveis, men med å lese litt mer virker det som om man laster ned kart på forhånd. Og det blir omtalt som gratis Noen som har erfaringer med htc locations i forhold til presisjon, kartdetaljer etc.? Copilot Live takker, skal sjekke det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå