firberblad Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hei, sitter med valgets kvaler her. Har en PC med en E6850 som er klokket til 3.3 GHZ og 4GB Ram (DDR2). skjermkortet er av typen GTX 260. Maskinen funker helt greit og jeg får kjørt Age of Conan etc med ok frames. Ser deg at jeg sliter litt med The Witcher 2 og får ikke all verden på crysis. Har ikke all verdens budsjett, så jeg lurer på om jeg vil få en ok økning i ytelse ved å bytte ut skjermkortet med et 560/570 ? Eller blir det bare humbug fordi resten ikke henger med? Burde jeg heller oppgradere CPU etc? (noe jeg egentelig ikke har råd til)? Regner med at spm. egentelig er: vil en oppgradering av kun skjermkortet til 560/570 allikevel gi en såpass god økning at det er verdt det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg ville ha oppgradert til 6870(pga pris) eller GTX 560 i første omgang, disse er en kraftig oppgradering i forhold til hva du har i dag, GTX260, som er og blir det store ankepunktet. Disse blir nok heller ikke flaskehalset særlig av CPU. På sikt bør du kanskje spare til oppgradering av resten også uansett. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Takker. Kjøpte et slikt kort: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=622807 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå