RAYJO Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hei Jeg ble operert for brokk i magen for 5uker siden. Nå lurer jeg på nårtid jeg kan begynne å trene styrke, mageøvelser ol? Det ble sagt at jeg ikke skulle løfte noe over 5 kg de første 6 ukene. Noen som har erfaringer med dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hvis legen sa at du ikke skulle løfte noe over 5 kg på de første 6 ukene så er det nettopp det du skal følge. Diskusjon er neppe mer kvalifisert. Lenke til kommentar
RAYJO Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Hvis legen sa at du ikke skulle løfte noe over 5 kg på de første 6 ukene så er det nettopp det du skal følge. Diskusjon er neppe mer kvalifisert. Joda selvfølgelig, men jeg spurte jo om erfaringer og magetrening ol er vel ikke akkurat løfting. Tenkte kanskje å ta noen sitt-ups og litt planke f.eks. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Spør noen som kan vise til en eller annen form for kompetanse, du vil ikke har råd fra internett om noe med så stort skadepotensiale. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tatt en eneste situp før jeg hadde spurt legen om det var 100% greit og risikofritt Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Gjør det legen din sier. De overdriver kanskje ofte, men det er også grunner til det. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Er selv brokkoperert. Jeg begynte med badmintontrening etter 6 uker, men det kjentes IKKE ut som om jeg burde løfte særlig tungt det første halvåret nesten. Vent heller ekstra lenge enn at du åpner brokket igjen pga et tungt løft for tidlig. Er mitt råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå