StinaStina Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg har kontakt med en mann på nettet som bor et godt stykke unna meg. Han ønsker at jeg skal komme til han og bli der en hel helg, altså fra fredag til søndag. Jeg har aldri møtt han før. Spurte om han heller kunne komme til meg, men da sa han at han overnattet ikke på hotell, og at han måtte da overnatte i leiligheten min. Han vil helst at jeg kommer til han. Men jeg tør ikke dette. Tenk om kjemien ikke er tilstede, da er det vanskelig å møtes på denne måten..... Han mener at vi bør tilbringe noen dager sammen pga boavstanden for å teste kjemi, men det er liksom helt feil for meg når jeg ikke kjenner han.... Hva synes dere? Lenke til kommentar
Mazkin Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Don't do it. Det er sikkert en mann på 50+ uansett. Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Dette høres ut som en bra ide. Du burde dra å møte han. Hva er det værste som kan skje? Hvis dere har snakket sammen på internett så kjenner dere hverandre såppas godt at dere er modne for å treffe hverandre. Hadde jeg vært jente(er gutt) hadde jeg dratt på besøk hos han. Eller for å være på sikre siden kan du ta med en venninne. Eller far. Så drar far hjem hvis ingen har blitt voldtatt Så kan dere kose dere Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Hva med at dere begge reiser en plass, begge bor på et hotell, men med hvert sitt rom? Helst en plass hvor dere kan finne på ting å gjøre. Som f.eks spise, se en kamp, sirkus, berg og dal bane, bowling, en park dere kan spise i, etc. Da kan dere ta ting sånn som det kommer, snakke sammen, oppleve noe, ha en hyggestund. Ikke nok med at det dere gjør, vil åpne opp samtaleemner, men dere vil også ha det dere gjør å snakke om senere om det faktisk skulle bli noe. Dere er begge på nøytral grunn, men samtidig utfordrer dere kanskje komfortsonen deres. Ta med en venn i tillegg for å gjøre det enda mer sikkert. Men, det at han ikke vil overnatte på hotell gjør meg litt usikker på intensjonene sånn at det er sagt. Be han bite det i seg om han faktisk vil møte deg. EDIT: God morn Leif. Takk for sist. Endret 19. mai 2011 av Lednar Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 tør liksom ikke hehe Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Du kunne ikke svare mindre utfyllende og informerende? Jeg støtter forslaget om å møtes et annet sted. Hva med en langhelg i København for eksempel? Det er en flott by som har mye å by på, det koster heller ikke så mye å reise dit. Hvis han ikke gidder å være med så er det vel hans tap. Overnatter ikke på hotell? Hva er det for et innfall? Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Sikkert ikke lurt å legge opp til overnatting første gangen dere treffes - anbefaler "dagstur". Nå har du jo ikke sagt noe om avstanden, men noe ala dette går jo an: ta nattbuss/tog fredag kveld, og kom frem lørdag morgen (eventuelt fly lørdag morgen) spis frokost sammen, gå litt rundt i byen/stedet og snakk, gå på kafe, kino, etc ta nattbuss/tog lørdag kveld, og kom hjem igjen søndag morgen (eventuelt fly lørdag kveld) Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hvor gamle er dere, hvor lenge har dere "kjent" hverandre, og hvor mye stoler du på han? Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Vi er rundt 35 begge to. Har kjent hveandre på nettet i 2 måneders tid. Men er litt skeptisk å møte menn på den måten. Tenk om kjemien ikke stemmer, og så skal jeg reise helt til han - lang vei, og så skal vi attpå til tilbringe en hel helg sammen...... Tenk om han er den .... psykopaten..... Er svært skeptisk...... Men han blir nok dritsur nå når jeg trekker meg nok en gang, har sagt ja flere ganger før, og trukket meg...... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Er nesten på samme alder som dere, men jeg må si at jeg synes det er merkverdig at han ikke "kan" bo på hotell! Synes du bør insistere litt ekstra på det der.. så får du se hvor gira han er!? Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 ja, jeg er litt redd han og jeg har nok av muligheter. Han er temmelig sutrete innimellom, og det er jo negativt når jeg ikke har møtt han... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hva skal jeg si!? Det er ofte veldig vanskelig å si noe om en situasjon man ikke selv er i, for alt er ikke alltid like sort/hvitt, men etter hva jeg ser du skriver her, så virker det som om det er lite å hente.. Han er allerede sutrete, og etter to måneder med bekjentskap og "interesse" så synes jeg kanskje at sutringen burde ha uteblitt inntil videre, i hvert fall i den grad at du ikke skal føle for å nevne det, og det gjorde du jo.. Dessuten vil han ikke bo på hotell!? Jeg skjønner at han kanskje er smågira på å være under samme tak som ei jente/yngre dame (det kan jo kanskje bli noe på'n!?), men å mene at det er småuaktuelt å bo et midlertidig sted for å "ikke gå så fort frem" -som gir alternativene at du bor hos han, eller han hos deg- synes jeg vitner om litt uærlige hensikter i dette eventuelle forholdet.. Det er litt snakk om å respektere grenser, og ikke bryte dem.. vil han bli bedre kjent får han ha litt mer tålmodighet! Vel, det er nå slik jeg ser på saken.. Men, hva mener du? Er du redd han? Og er det bomuligheter du har mange av, eller snakker du om "mannskandidater"? Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg har mange tilbud på nettet, og gidder ikke å gjøre noe feil. Bedre å ikke møte han hvis han kun vil ha det på sin måte.... Han bør jo forstå at jeg er skeptisk til den måten å treffes på. Jeg er jo tross alt en dame.... Men uansett så mener jeg at menn også burde være skeptisk til slik typen dating, - altså at en går rett hjem til hveandre og er der hele helgen.... Tenk om kjemien ikke er der, tenk om den ene er psykotisk/ eller syk på en eller annen måte.... Slike ting kan bli ille, man vet jo aldri. Greit... noen sjanser bør en ta... men det fins grenser. Ja han har kanskje grunn til å være sutrete. Jeg har sagt ja noen ganger, til å treffe han, og så har jeg trukket meg. Men uansett så trenger han ikke å sutre for det heller, det er uansett negativt.... Føler han er veldig sånn at han vil ha alt på sin måte, og synes det er mye muffent med han, kanskje jeg er skeptisk, men tror jeg skal lytte til magefølelsen. Nå sendte jeg et brev til han der jeg skrev at jeg mente at hvis vi skulle møtes så burde en av oss bo på et hotell, slik at vi tok det mer rolig ved første date, man kan jo aldri vite kjemien inreal osv. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Nei, hva gjør det vel at noen bryter en avtale et par ganger? No biggie. Liker argumentasjonen din. Han er nok psykotisk, eller kanskje han er spedalsk? Hvem er ikke det liksom? Hva mener du med at han vil ha alt på sin måte? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hvis du har flere tilbud, og dette ikke er "den beste kandidaten", så synes jeg at han får gjøre innsatsen med å komme og bo på hotell.. Du har således ingenting å tape, siden du har "bedre der ute", og da er det ikke vits i å bruke tid og penger på kandidater som sutrer og har en litt merkelig holdning til hvordan dere skal møtes første gangen, -da synes jeg han får jobbe litt for å bevise noe.. Man skal jo ideelt sett møtes på halvveien, men med flere kandidater og usikkert hvordan folk egentlig er, får man bare være litt hard og selektere ut på en enkel måte.. vil ikke han jobbe litt, gidder ikke du! Han får være herren og være den som kommer.. Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 uansett hvor mange kanditater jeg har eller ikke har, så vil jeg aldri la en bestemme alt på sin måte. Nei. Og det med sutringen hans virker psykotisk ut. Så selv om han er søt på mange måter så avstår jeg å møte han inntil jeg er overbevist samt at han kan godta det med hotell og ikke hive oss rett innpå hveandre med en gang... Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Skal du dette før eller etter du har reist til Danmark for å bli befruktet? 2 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg skal være litt forsiktig med hva jeg sier nå, men etter kommentaren over så måtte jeg undersøke litt.. https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=search&do=user_activity&mid=217454&search_app=forums&userMode=all&sid=09b50ae0f4d430611da0c5988c95a0fc&st=0 Jeg ser på dine emner og innlegg og synes jeg ser et lite mønster.. og jeg tror jeg bare vil komme med et forslag, ved å si at jeg tror at kanskje du bør finne ut av hva DU vil.. Prøv å finn et mål med livet.. hvor ønsker du å være om 5-10 år!? Hva ser du for deg!? Og bygg rammene dine rundt det.. du virker å være veldig usikker på veldig mye av det du gjør! Finn ut hva du vil, så vil jeg tro at du får et klarer blikk fremover som kan hjelpe deg.. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Og se hva som har skjedd tidligere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1241158&st=0 Lenke til kommentar
Kamier Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hvis jeg var deg ville jeg startet med å ha en videosamtale over nettet for å forsikre deg om at han faktisk er den har gir seg ut for å være. Funker det fint, dere har samme kjemi som før, så go for it! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå