Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Maximus fungerer ikke, helt nytt!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skikkelig fortvilet nå!

 

kjøpte et asus maximus IV HK til min sandy bridge prosessor og RAM, og når jeg endelig har fått koblet alt sammen, vil faen ikke dritten vise noe på skjermen!

 

Viftene spinner, alle lys er på når jeg trykker på Powerknappen, men jeg får ikke noe bilde.

Jeg fikk opp et bilde en gang, da fikk jeg feilmeldingen overclock failed! Dette var den første og eneste gangen jeg så skjermen, og har aldri overclocket den.

 

LED skjermen på HK'et viser code 45, men vet ikke hva denne betyr.

Når jeg trykker på powerknappen så starter pcen i ca 15 sekunder, og deretter skrur den seg av, og deretter på igjen av seg selv, hva faen?

 

edit: nå får jeg kode AE, og pcen skrur seg av og på hele tiden, ofte med 5 sekunders mellomrom eller noe lignende, varierer endel..

 

Please hjelp!

 

Fikk nå etter et kvarter med feilsøking denne bluescreenen: a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. PFN_LIST_CORRUPT

 

Technical information:

*** STOP: 0x0000004E (0x0000000000000002,0x0000000000119016,0 x000000000012F7FF,0x0000000000000040)

 

eller noe svært lignende, var ikke lett å telle nuller :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar folkens! skal prøve det når jeg kommer hjem :)

 

Jeg trykket på noen av knappene før jeg fikk koblet til noen av delene til hovedkortet, og strømmen var ikke koblet til, men batteriet var der, kan dette ha gjort noe? Jeg flippet ingen brytere bare de røde knappene.

Lenke til kommentar

Hvilken bluescreen kode får du?

 

Den skal ligne på noe slikt: 0x0000001A, der de 2 siste siffrene er forskjellige

 

 

slik er blue screenen:

 

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. PFN_LIST_CORRUPT

 

Technical information:

*** STOP: 0x0000004E (0x0000000000000002,0x0000000000119016,0 x000000000012F7FF,0x0000000000000040)

Lenke til kommentar

nå stopper den på feilkode 30, og så skrur den seg av og på etter 15 sek.

 

noen som skjønner noe som helst, jeg har prøvd å kjøre med kun en ram brikke, med 2 så vil den ikke starte engang, jeg har ikke stock kjøler, men har prøvd å koble til den og, jeg har prøvd ¨å skifte bios, jeg har prøvd å trykke på knappen bak hovedkortet( den clear CMOS knappen) Jeg har prøvd MEMO et eller annet knappen(den ved minnebrikkene) den lyste ikke først, men når jeg trykket på den så begynte den å blinke, jeg har koblet ut alle usb porter, alle satakoblinger jeg ikke trenger, og har montert en ram brikke i slot A_2

 

hva skal jeg gjøre?!

Lenke til kommentar

vel, jeg tror det var noe rimelig fucket med det hovedkortet, jeg prøvde å tas ut batteriet å sette i cd'en som dere sa, og plutselig så kom masse røyk som luktet drit, og nå funker ikke LED'en eller statuslysene, HK'et er kjøpt på komplett.no, får jeg reklamasjon? og kan skjermkortet/ram eller CPU være fucked nå? :(

Lenke til kommentar

vel, jeg tror det var noe rimelig fucket med det hovedkortet, jeg prøvde å tas ut batteriet å sette i cd'en som dere sa, og plutselig så kom masse røyk som luktet drit, og nå funker ikke LED'en eller statuslysene, HK'et er kjøpt på komplett.no, får jeg reklamasjon? og kan skjermkortet/ram eller CPU være fucked nå? :(

 

Eh...

Du bør alltid ta ut strømledningen og skru av strømforsyningen når du har fingrene inne i kabinettet. Det er nok stor fare for at du har skadet hovedkortet.

Lenke til kommentar

tenkte akkurat det samme......det begynner ikke å ryke fra et skjermkort som ikke er koblet til strøm.

 

Håper inderlig ikke du har drevet av med alt dette uten å ta de enkleste forhåndsreglene, slik som å kople ut strømmen.

 

Forøvrig så er det absolutt ingen tvil om at det nok hadde vært en god ide å startet med en fresh install av Windows. Foreslår dette dersom du får RMAet kortet, eller skal installere nytt uansett.

Lenke til kommentar

tenkte akkurat det samme......det begynner ikke å ryke fra et skjermkort som ikke er koblet til strøm.

 

Håper inderlig ikke du har drevet av med alt dette uten å ta de enkleste forhåndsreglene, slik som å kople ut strømmen.

 

Forøvrig så er det absolutt ingen tvil om at det nok hadde vært en god ide å startet med en fresh install av Windows. Foreslår dette dersom du får RMAet kortet, eller skal installere nytt uansett.

 

 

Jeg tar selvfølgelig ut strømmen før jeg gjør noe, trykker også på powerknappen for å få ut strøm fra kondensatorer også. har også brukt sånn "anti-statisk støt armbånd", mn den begynte å ryke uansett..

 

edit: litt feilformulert, jeg mente at den begynte å ryke når jeg satte inn strømmen igjen og trykket på Start knappen på hovedkortet.

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar

tenkte akkurat det samme......det begynner ikke å ryke fra et skjermkort som ikke er koblet til strøm.

 

Håper inderlig ikke du har drevet av med alt dette uten å ta de enkleste forhåndsreglene, slik som å kople ut strømmen.

 

Forøvrig så er det absolutt ingen tvil om at det nok hadde vært en god ide å startet med en fresh install av Windows. Foreslår dette dersom du får RMAet kortet, eller skal installere nytt uansett.

 

 

Jeg tar selvfølgelig ut strømmen før jeg gjør noe, trykker også på powerknappen for å få ut strøm fra kondensatorer også. har også brukt sånn "anti-statisk støt armbånd", mn den begynte å ryke uansett..

 

edit: litt feilformulert, jeg mente at den begynte å ryke når jeg satte inn strømmen igjen og trykket på Start knappen på hovedkortet.

Da skulle det ikke være noe hokus pokus å få levert kortet i retur. :)

 

Syntes det hørtes ganske ille ut, spesielt med et så dyrt kort.....har det samme kortet selv og er forøvrig kjempefornøyd, så det er ingen grunn til å tro at du skule få enda et med problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...