StinaStina Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg skriver alltid timeliste over dagene jeg jobber. Lurer på om jeg som arbeidstaker har rett på lønn når mine faste vakter havner på en helligdag, selv om jeg jobber 50 prosent? Er det en regel for dette, bør jeg føre opp helligdagene også? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) http://www.bedin.no/php/d_faqdetalj/cf/hApp_401/hPKey_67/hDKey_1 Litt usikker på 50% og skiftarbeid, men normalt heltidsansatte før lønn på enkelte helligdager som faller på virkedag ved lov. Endret 19. mai 2011 av Illus Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg er usikker på det selv, men skulle tro at vi ikke gikk tapt for inntekt når det er høytidsdager.... Men uskker på dette.... Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg jobbet tidligere i butikk. Da hadde jeg en fast dag i uken og annenhver lørdag, og når den faste dagen var helligdag, fikk jeg betalt ja Så jeg regner med du har krav på det. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Har du et fast arbeidsskjema over en avtalt periode så har du krav på betaling for bevegelige helligdager, eksempelvis 1. mai, påskeaften etc. Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 ok, visste det ikke før nå. Men da fører jeg det opp på lista herretter. Pengene kommer godt med, og trenger dem, så det er bra at jeg har krav på det. Takker for svarene Flott! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå