Gå til innhold

Videreutdanning etter VG3 påbygging

f0kus

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har gått byggfag tidligere, og skal nå til høsten gå påbygging for generell studiekompetanse. Kan jeg da kun søke meg videre til universitet/høgskoler som tilbyr studier innen byggbransjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har gått byggfag tidligere, og skal nå til høsten gå påbygging for generell studiekompetanse. Kan jeg da kun søke meg videre til universitet/høgskoler som tilbyr studier innen byggbransjen?

Mange universitet tilbyr TRES dvs. du søker lokalt til universitetet, normalt på hjemmesiden deres. Du velger den linjen du vil gå, i ditt tilfelle byggingeniør. Greia med TRES er at du får den matten (R1 og R2) og fysikk 1 i tilleg til å gå ingeniørstudiet. Matte R1 er et sommerkurs over 6 uker.

Min skole når jeg tok påbygging hadde verken R1, R2 eller fysikken jeg trengte, men er plasser de har påbygg, som tilbyr disse, men kan vel bare ta et av de, tror jeg.

Lenke til kommentar

Det var jo mye interessant man kunne gå med GENS. Hvordan blir det da med poengberegning? Det blir vel kun tatt med fra det siste vitnemålet, ettersom de to årene på byggfag ikke har noe med å gjøre med de eventuelle videre studiene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...