Gå til innhold

Bygge ny pc.

Otsu

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å kjøpe et grafikkort som varer. Send meg gjerne linker osv. Alt under 5000kr vil bli tatt i betraktning.

Ikke Nvdia kort, grunnet tideligere erfaringer =)

Endret av Tyront
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ha nvidia kort ? er vel negativt og postitivt med både amd og nvidia. personlig velger jeg nvidia på grunn av bedre drivere. men amd 6990 evt 6970 er gode amd kort. kommer jo ann på åssen resten har hardwaren du har tenkt å bygge ?

Lenke til kommentar

Det blir en i7 prosessor hadde jeg tenkt.

Med et passende MB 8 gb ddr3 minne. Budsjettet ligger altså på rundt 15000

Har ikke kommet serlig lenger (bortsett fra skjerm og kabinett og slikt, men det er jo ikke så relevant).

Vurderer også å vente siden en liten fugl sa at det kom nye prosessorer snart.

Grunnen til at jeg ikke vil ha nvidia kort er fordi på den forrige pcen jeg laget overopphetet kortet seg og ble ubrukelig etterpå. (dette var et geforce 8800 gts kort)

Sitter nå med en alienware laptop og er sinnsykt frustrert fordi det ikke har kommet en eneste ny skjermdriver til amd kortet som sitter i denne. Så jeg skjønner hva du mener =)

Lenke til kommentar

AMD Graphics Drivers

Notebook står jo der...

i7-2600k eller i5-2500k er prosessorene du skal se på. En sekskjerner har du liten nytte av i gaming.

Hvilket kabinett har du valgt? Det kan begrense hvilke kort du kan få plass til.

Drivermessig har begge sidene sine svakheter, AMD kommer ofte med nye drivere, Nvidia kommer langt sjeldnere og kvaliteten på disse driverne har ikke imponert meg så voldsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...