Gå til innhold

Nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte på å kjøpe et nytt skjermkort, og lurer da på om det f.eks er dumt å kjøpe et GTX 580, som jeg kan kjøre med min litt eldre i5 760? Eller vil det være dumt å ha en såpass god GPU i forhold til CPU? Da tenker jeg på hvordan dette fungerer i forhold til spilling..

Takker for svar! :)

Endret av stihak91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5-750/60 vil ikke flaskehalse på langt nær like mye som en AMD Phenom II gjør. Intels arkitektur er simpelthen mye bedre. GTX 580 er dog et kort rettet mer mot entusiastene som vil sprenge 3dmark-rekorder og lignende.

Jeg vet ikke hva du har nå, men det beste jeg vil anbefale blir et HD 6950 eller GTX 560 Ti. Over dette og du begynner å kaste inn penger for noen prosent bedre ytelse.

Om du kjøper et GTX 570 eller sterkere kan det være en idé å klokke CPU rett over 3 GHz, da slipper du glatt unna en flaskehals.

Lenke til kommentar

i5-750/60 vil ikke flaskehalse på langt nær like mye som en AMD Phenom II gjør. Intels arkitektur er simpelthen mye bedre. GTX 580 er dog et kort rettet mer mot entusiastene som vil sprenge 3dmark-rekorder og lignende.

Jeg vet ikke hva du har nå, men det beste jeg vil anbefale blir et HD 6950 eller GTX 560 Ti. Over dette og du begynner å kaste inn penger for noen prosent bedre ytelse.

Om du kjøper et GTX 570 eller sterkere kan det være en idé å klokke CPU rett over 3 GHz, da slipper du glatt unna en flaskehals.

ok, jeg har et gtx 460 nå, og det er jo veldig bra kort til den prisen, men føler ikke at det yter helt det jeg føler at det bør hvis du skjønner.. men som du sier så er kanskje 580 litt overkill, hvertfall for min maskin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...